Wikipedia

Arama sonuçları

30 Kasım 2015 Pazartesi

Edebiyat Mutluluktur

Zülfü Livaneli, daha önce hiç okumadığım bir yazardı. Bu yazarla tanışmak için "Mutluluk" ya da "Leyla'nın Evi" romanlarını seçecektim aslında. Ama yazarın kitaplarını incelerken karşıma, bu güzel kapağa ve isme sahip kitabı çıkınca tercihimi bundan yana kullanmak istedim.

Bu tercihim tamamen ön seziydi. Kitap için yapılan yorumlar nasıldı? Çok satılmış mı satılmamış mı? Hiçbir fikrim yoktu. Sadece "Edebiyat Mutluluktur" cümlesi ve kapaktaki kanatlanan kitaptan beyaz güvercin yetmişti bana sanki.

İki gün önce okunmayı bekleyen kitaplarıma göz atarken tesadüfen elime aldım bu kitabı ve saatlerce bırakamdım elimden. Her bir satırında ilerlerken aklımda sürekli şu soru vardı "Neden daha önce okumamışım ben Zülfü Livaneli'yi?"

Bu kitapta yazar, hazinesinde edebiyata dair  ne varsa her şeyi sermiş ortaya ve edebiyatı o kadar güzel anlatmış ki; kurduğu her cümle benim gibi edebiyat delisi bir insan için altın değerinde.

Daha önce de söylemiştim, kitapların altını çizmek istemem pek ama bu kitabı okurken kalemi elimden bırakamadım. Altını çizdiğim, beynime kazımak istediğim ve dönüp dönüp tekrar okuduğum o kadar çok cümle var ki...

Yazarın Vatan Gazetesi'nde çıkan yazılarından derleyerek oluşturduğu bu kitap, gerçekten edebiyata gönül vermiş herkesin başucu kitabı yapabileceği bir eser bence. İyi ki almışım, iyi ki okumuşum dediğim kitapların en en en başında geliyor. Tanıştığıma çok memnun oldum Zülfü Livaneli.



23 yorum:

  1. Zülfü Livaneli yazıları ve kitapları akıcı ve kolay okunuyor. Vatan gazetesindeki yazılarını, Sanat Uzun Hayat Kısa, Mutluluk, Leyla'nın Evi kitaplarını okumuştum, Konstantiniyye Oteli'ni şu anda bitirmek üzereyim.....
    Tavsiye ederim.....

    YanıtlaSil
  2. Kızım şu sıralar Zülfü Livaneli'nin Serenad isimli kitabını okuyor. O da ses getiren bir kitaptı. O bitince ben elime alacağım kitabı. Sonra sıra Edebiyat Mutluluktur'a gelsin o zaman...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sıradaki kitap, tüm edebiyat severlere gelsin o zaman :)

      Sil
  3. Mutluluk ta harika kitaplarından, ben de yakın zamanda tanıştım, cümlelerine bayıldım^^

    YanıtlaSil
  4. Livaneli benim en sevdiğim yazarlardan biridir. Okumadığım 3 kitabı kaldı. Edebiyat Mutluluktur'u da zevkle okumuştum. Zaten ismi bu kadar güzel olan bir kitap kötü olamazdı :-) keşke altını çizdiğin cümleleri de yazsaydın buraya. Merak ettim neler yazdığını.

    Eğer yine Livaneli okumak istersen sana Leyla'nın Evi'ni tavsiye ederim. Yazarın en sevdiğim kitabı o. Senin de seveceğini düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam şule okuyacağım. ya o kadar çok ki hangi birini yazacağımı bilemedim. meselâ: "tanrı bile insanlara kitaplar yoluyla seslendi" altını çizdiğim bir cümle.

      Sil
  5. Vatan gazetesindeki günlük yazılarını zevkle okurdum. Edebi değeri olan köşe yazılarının kitapta toplanmasına sevindim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Rabia hanım, böylece bu güzel denemeleri biz kaçıranlar da okuma fırsatı bulduk

      Sil
  6. Hiç okumadım Livaneli'yi ama ilk fırsatta istiyorum artık bir başlangıç yapayım :)

    YanıtlaSil
  7. Kardeşimin Hikayesi'ni ve Serenad'ı okudum... Çok iyi bir yazardır.Seviyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kardeşimin hikayesini de duydum guzelmiş.

      Sil
  8. Bu kitabını bilmiyorum, ama merak uyandırdı yazın;)
    Ben de sana yazarın "Kardeşimin Hikayesi" kitabını tavsiye edebilirim.

    YanıtlaSil
  9. Edebiyat olmasa mutlu olamazdım bu kesin

    YanıtlaSil
  10. Tekrar Merhaba :) ,
    Benim de çok severek okuduğum ve burada yorumunuzu görünce ''Mutluluk'' duyduğum bir kitap. Serenad ı da tavsiye ederim.
    Yazı için Teşekkür ederim.
    Sevgilerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaman ayırdığınız için ben teşekkür ederim :)

      Sil
  11. ben de okumadım annem çok seviyooooo :)

    YanıtlaSil