Wikipedia

Arama sonuçları

21 Mart 2018 Çarşamba

Doğum Günü Karalamacası


Doğum günleri benim için özel olmuştur. Öyle hissetmişimdir hep. Dünyaya geldiğim gün... Bence önemli.

Düşünsene, hayat uzun bir yolsa eğer, doğduğun gün de o yoldaki ilk adımları attığın gün oluyor aslında. Bu yüzden çok önemli değil mi sence de?

Bir şehirde bir ailenin, bir annenin kucağında buluyorsun kendini... Yaşam mücadelen oracıkta başlamış oluyor. Yavaş yavaş, gülmeyi, emeklemeyi, yürümeyi, konuşmayı öğreniyorsun. Ve bu öğrendiklerinle, deneyip yanıldıklarınla bir şekilde yoluna devam ediyorsun. Gülüyor, ağlıyor, başarıyor, kaybediyorsun, hayatına birilerini katıyor ya da hayatından birilerini çıkarıyorsun...

Bir sürü şey oluyor. İnsan bu süreçleri kendince yaşıyor bir şekilde ve acılarla ya da mutluluklarla kendi yolunu tamamlamaya çalışıyorsun.

Kızımın doğduğu gün bunları düşünmüştüm. Onun da hayatı böyle akıp giderken her sene doğum gününü kutlayacağız ama o gün orada yaşanılanlar fazla konuşulmayacak. Tıpkı benim doğduğum gün gibi...

Oysa ne heyecan verici bir gündü. Tarifi imkansız duygu yoğunluğu; heyecan, sevinç, hüzün, mutluluk... ortaya karışık. Hele o odayı saran kızımın mis kokusu... Bebek kokusu gibi bir gündü işte, her sene kutlanmaya değer.

Annemi düşündüm sonra. 36 yıldır kutladığım kendi doğduğum günü ilk defa hakkını vererek  o gece düşünmüşümdür herhalde.

"Annem de ilk gece beni izlemekten böyle uyuyamamış mıydı acaba?" "Ben de yüzümde böyle komik ifadelerle mi uyuyordum?" "Ve de böyle güzel mi kokuyordum?" "Keşke olsaydı da anlatsaydı bana doğduğum o günü."... gibi sorular, cümleler döndü kafamda sabaha kadar hep.

Gerçi, önceden anlatmıştı bazı şeyleri ama ben can kulağıyla dinlememiştim onu. O gün yanımda olsaydı da en ince ayrıntısına kadar tekrar tekrar anlattırsaydım ona yine... Bir de sımsıkı sarılıp, kokusunu içime çekip, "seni çok seviyorum canım annem" diyebilseydim. Benim gözlerim kızımda, annemin gözleri ikimizin de üzerinde öylece sabahlasaydık...

Bir yerlerde okumuştum, "Bir bebekle birlikte bir de anne doğarmış"... işte o gece benim ikinci doğum günümdü aslında. O sözün doğruluğunu o gece anladım. Anladım anlamasına ama bir de merak ettim; "o zaman bir anneyle birlikte bir de çocuk ölür mü?" diye...

İşte böyle... Ne diyordum? He, doğum günleri... Bence çok önemli. Sizce de değil mi?

Not: Otuz yedi oldum :)






28 yorum:

  1. nice senelere olsun o zaman :)

    YanıtlaSil
  2. mutlu keşkesiz bir yaş olsun :)

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel bir yaş, nice yıllara, sağlıkla, huzurla, mutlulukla.:))

    YanıtlaSil
  4. Güzel yaşlar :) Kırklı yaşları da sevdim ben :) Musmutlu yıllarınız olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E az kaldı, inşallah erişirsem ben de severim :) Ne demiş Ajda Pekkan "Her yaşın ayrı bir güzelliği var" :)

      Sil
  5. Nice güzel seneleriniz olsun sevdiklerinizle beraber:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Düş Tasarımcısı :)

      Sil
  6. Nice yaşlara. Üç çocuğumunun her doğumunda ben de yeniden doğdum. Yenilendim. Bu yüzden şimdi beş buçuk yaşımda sayılırım. :) senin de hayata yeniden doğuşun kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  7. daha nice mutlu yaşlara,senelere diyelim o zaman..🙂 doğrum gününüz kutlu olsun efenim..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Ertuğrul Yıldırım.

      Sil
  8. Bir çocukla birlkte doğan anne yine o çocukla birlikte ölür canm. Ama biz cocuklar bu konuda daha alısan tarafmısız.(asiri anneme düskünüm. Bunu annelerden duyup cevapladim)

    İyiki dogmussun o zamannn 😘

    YanıtlaSil
  9. tımıms kal bu yaştaaa mademsiii :) damla da oyuncak gibiiiii en tatlı oyuncaaak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalayım o zaman mademsi :) evet benim oyuncağım o :))

      Sil
  10. Damla'nızla, eşinizle ve tüm sevdiklerinizle beraber sağlık, mutluluk, huzur, başarı ve güzelliklerle dolu yıllar diliyorum. Sevgilerimle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Hayalci ve Arkadaşı :)

      Sil
  11. Ben seni takip ediyordum, bunu çok iyi biliyorum. Neden şimdi takip etmiyorum gibi gözüküyorum anlamadım. Neyse yeniden takibe aldım...

    Nice yaşların olsun kuzucuğunla ve ailenle birlikte. Hep mutlu, sağlıklı ve huzurlu olun inşallah ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmem ki, blogger'da oluyor öyle şeyler bazen. Teşekkür ederim Şebnemcim

      Sil
  12. Nice mutlu ve uzun yılların olsun. Kızınla, eşinle birlikte inşallah :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ederim, hep birlikte...

      Sil
  13. iyi ki doğdunuz diyorum , ben de kullanırım bu sözü , bir çocuk doğduğunda annesi de doğmuştur , çünkü aslında anne yavrusuyla nefes almaya başlar aslında , umarım ömrümüz boyunca o nefesi hissedebiliriz , sağlıkla birlikte nice yıllarınız olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah, teşekkür ederim Eylemciğim...

      Sil