Wikipedia

Arama sonuçları

17 Aralık 2015 Perşembe

Bloglayarak Zengin Olmak

Üzgünüm ki, zannettiğiniz gibi size " bloglarımız sayesinde kısa yoldan köşeyi nasıl döneriz?" "nasıl hem sevdiğimiz işi yapıp hem para kazanırız?" gibi hepimizin ağzını sulandıran soruların cevabını veremeyeceğim.(Baştan söyleyim dedim)

Gerçekten bloglarımızdan para kazanarak voleyi vurmak mümkün mü? İnanın bilmiyorum. Belki evet, belki hayır bu sorunun cevabı ama inanın benim için hiçbir önemi yok. Çünkü ben inanmıyorum hem gerçekten sevdiğim işi yapıp hem para kazanabileceğime. Yani işin içine para kazanma fikri girince insan hafiften kasmaya başlıyor ve dünyadaki en değerli şeyini yani özgürlüğünü kaybetmiş gibi hissediyor. Bu durumda da parasız severek yaptığın iş para için zorla yaptığın işe dönüşüyor.

İlk bloglamaya başladığım zamanlarda "yazarak para kazanmanın püf noktaları" türünden yazılara bazı bloglarda rastlar okurdum. Ama bugüne kadar bu konuda beni ikna eden bir yazı okumadım. Zaten bir süredir de okumayı bıraktım öyle yazıları. Gülüp geçiyorum sadece. Bana göre işler değil çünkü bunlar. Şu dünyada sadece kendim için yaptığım ve en zevk aldığım şey buraya yazı yazmaktır benim. Bunu da ticarete çevirirsem gönlümün istediği gibi yazamaz olurum sanırım. Öyle davranamasam da yazmaktan zevk alamam ki ben.
Yine de bir kere tanıtım yazısı yayınlamışlığım vardır bu blogda ve aslında bunu para kazanmak için değil de benimle irtibata geçip beni farkettikleri için bir hevesle yapmıştım. Hatta onların hazır formatta hazırlanmış yazılarını reddederek kendim özenerek hazırlamıştım tanıtım yazsını, hakkını tam vereyim diye. Ama sonra düşündüm ki evet bu yazıyı zevkle hazırladım ve blogda yayınladım ama bunu iş haline getirirsem zamanla bu iş ve blog bana bugünkü kadar zevk vermez, yazmak görev, blogum da bir ticarethane gibi gelir bana. Ayrıca belli kalıplara uyarak yazı hazırlamak insanın özgürlüğünü elinden alacaktır  ve bu da insanı asla mutlu etmez.

Siz şimdi başlığı ve yazdıklarımı görünce hayâl kırıklığına uğramış olabilirsiniz, (üzgünüm yine köşeyi dönemedik) ama aslında düşünürseniz ve gerçekten yazmaya gönül verdiyseniz size kaybetmemeniz gereken zenginlikten bahsettiğimi anlarsınız. Çünkü bizim için en büyük zenginlik hiçbir kaygı duymadan özgürce yazabilmektir ve hayattaki en büyük mutluluklardan biri de böylesine özgür hissedebilmektir. Herkese iyi bloglamalar (özgürce)...

35 yorum:

  1. Kesinlikle katılıyorum.
    Blog sanki tüm dettlerden bir kaçış,yeni bir dünya gibi.Zaten hayatın amacı para kazanmak olmuşken,bunda da para eksik kalsın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meryem Çandır,
      evet eksik kalsın :)

      Sil
    2. Bence kalmasın, en azından emeklerinizin karşılığı olmuş olur.

      Sil
  2. Dilek ..Merhaba canım.Yollarımız kesişti zaman zaman.Ben de senin gibi düşünenlerdenim. Maddiyatın girdiği yerde duygular illaki zedelenir.Bir yerlere rutin yazmak,o da insanı yazında belirttiğin gibi gerer.Ancak duygularını ,ya da gönül verdiğin tarz,hangi konuda olursa olsun,kendini bu yan etkilerden sıyırıp,doğallığın zarar görmeden haz duyduğun sürece ve tabii ki Allah izin verdiği kadar yazmak.İşte en güzeli budur diyorum.Sevgiler ve zevkli paylaşımlar, görüşmek üzere yavrum.Ece ablan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece ablacım,
      blogun diğer bir güzel tarafı da sizin gibi değerli insanlarla yollarımızın kesişmesidir zaten. sevgiler...

      Sil
    2. Teşekkürler Dilek ,ben de sizin gibi değerli gençlerin arasında mutluyum.Sevgiler yavrum:)

      Sil
  3. Bence bu işten para kazanmaya başladığın yerde özgürce bloglama kısmından olur insan, içinden gelen şeylerden çok içlerinden gelesi şeyleri yazmaya sevkeder insanı, aman etmesin, para burda bari çıkmasın karşımıza hihi :)

    YanıtlaSil
  4. Ben de blogda reklam paylaşmaya karşıyım. Bunu yapan bloglara uğrama sıklığım da epey azalıyor. Hatta birkaçını tıklamak içimden bile gelmiyor artık. Sağdan soldan üstten yanıp sönen reklam yazıları arasında bloggerın duygu ve düşünceleri kaynayıp gidiyor, samimiyetini yitiriyor gibi geliyor bana. Bir iki reklam teklifi bana da gelmişti ama gerek görmedim açıkçası. Benim olan bir şeye birilerinin müdahale etmesi hoşuma gitmiyor. Neyse işte, kısacası aynı fikirdeyiz :))
    Bu arada başlığa tıklayınca böyle bir yazıyla karşılaşacağımı biliyordum. Yavaş yavaş birbirimizin değerlerini tanımaya başlıyoruz sanırım. Burası bu yüzden güzel bir yer. Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çoğunlukla aynı fikirleri paylaştığımızın ben de farkındayım fikriyeciğim. sen de sevgiyle kal...

      Sil
  5. Valla ben blogumu açalı 4 yıl oldu. İlk defa biri teklif etti reklam yayınlar mısın ücretli diye. Ulan dedim şu blogdan bir kuruş kazanmadım dedim içimden. Sonra da adama tamam dedim. Ama abuk sabuk sitelerinde reklamını yapmam sonuçta referans oluyorum adama.

    Ne bileyim bi sigara parası falan filan işte. Öyle büyük paralar da kazanmıyorum. Ayrıca birsürü siteden de beş kuruş almadan reklam yaptığım oldu.
    Hatta hazır kurup bıraktığım blogları bile bedavadan verdim başkalarına.
    Yani özetle 10 koydumsa 1 almışımdır ben bu blogdan onu da çok görme yani :)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayhan,
      işte bana da 1 kere öyle teklif geldi ben de domain karşılığında hazırladım o tanıtım yazısını. yani yine bloga yatırım yaptım. blogdan gelen bloga gitti anlayacağın :) sonuçta senin de anladığın gibi bloglamayla zengin olunmuyormuş değil mi? :)

      Sil
  6. Valla kendimi gördüm bi nevi :)) Ben de yazmayı çok seven ve sonrasında ""yahu ben hem böyle yazıp bi de para kazansam şahane olmaz mı diye düşünüyordum :))"
    Ama tabi ki sonuç ortada. öyle bi dünya yok, en azından benim için.
    Ama olsa da fena olmazdı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. süpriz misafir,
      hayâller zuckerberk, gerçekler bombastik turta işte :)

      Sil
  7. Bana da bir kişi teklif etmişti. Çok şaşırmıştım ilk önce. Fakat benim ve benim bloğum ile alakası olmadığı için kabul etmemiştim. Bir daha ne arayan oldu ne de soran :) Olsun. Ben böyle mutluyum. Lakin benim düşündüğüm reklamın ne olduğu. Ve ayda yılda bir kere reklam niyetine yazılan yazıların kimseyi inciltmeyeceği

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle tabi büşracığım, arada sırada ilgimizi çeken bir şeyler olduğunda teklif gelmesine bile gerek olmadan tanıtım yazısı yazıyoruz, tavsiye niyetine.

      Sil
  8. Dilek hanım, blog yazısı için hazırlık yapmak, yazmak, bloğa koymak, yorumları beklemek, yorumlara cevap vermek müthiş keyifli...
    Alakası yok ama para kazanma ile ilgili dün gazetede okuduğum bir haber beni çok etkiledi. Ne desem ki, bravo diyeyim en iyisi.....


    Posta’dan Mesut Yar’ın haberine göre; 8 yıldır ekranda olan Esra Erol yeni sezon için atv ile günlük 50 bin TL’ye el sıkıştı.Ayda 22 gün ekrana gelecek programın yapımcılığını da Esra Erol’un eşi Ali Özbir üstlendi. Ona da günlük 50 bin TL ödenecek. Ayda 2 milyon 200 bin TL ile ‘Esra Erol ile İzdivaç’ rekor kırdı
















     Mesut Yar’ın haberine göre; 8 yıldır ekranda olan Esra Erol yeni sezon için atv ile günlük 50 bin TL’ye el sıkıştı.Ayda 22 gün ekrana gelecek programın yapımcılığını da Esra Erol’un eşi Ali Özbir üstlendi. Ona da günlük 50 bin TL ödenecek. Ayda 2 milyon 200 bin TL ile ‘Esra Erol ile İzdivaç’ rekor kırdı.

    YanıtlaSil
  9. Öyle bir çağdayız ki reklamların içinden bile reklam çıkar oldu kafam karışıyor :D Ben daha yeni olduğum için bana teklif glmedi :P bakalım ilerde gelecek mi? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinem sana da gelir merak etme ama kafanı fazla bulandırma bunlarla, sen sadece bloguna odaklan :)

      Sil
  10. Ben de bugün tam da bu konuya benzer bir yayın hazırlıyordum. Gerçekten de yaşama, evrene ve kendimize ait halleri yazıp; bir şeyleri sorguladığımız blogları "para makinesi" olarak görmek tuhaf bir durum.

    YanıtlaSil
  11. blogdan para kazanmak gibi bir isteğim yok ama kozmetik firmaları makyaj bloglarına hediye paketleri gönderiyor ya, ürünlerini deneyip de yazmaları için, işte ondan ben de istiyorum. Becerebileceğimi bilsem bir kozmetik blogu da ben açarım ama beceremem :-)

    YanıtlaSil
  12. Zengin olmaya nasıl baktığımıza bağlı aslında.Eminim çoğu Blogger yazılarının okunmasını ve yorumlanmansını zenginlik olarak görüyordur.O zaman pekala blog yazarak zengin olabiliriz... :)

    YanıtlaSil
  13. Ne hayallerle okumaya başlamıştım oysa; tühh yine para yok! :P

    Şaka bir yana, blog yazarları açısından önemli bir konuya deyinmişsiniz. Bloglarını para kazanma aracı olarak gören yazarların yazıları zaten ilk bakışta anlaşılıyor inanın. Kapitalizmin yoğurduğu pragmatist insanlar her mecrada var. Gerçek zenginliğin ne olduğunu bilen ve bulan insanlardan olmak dileğiyle... Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  14. Bende ilk başlarda blogdan para kazanılıyor diye bir sürü post okumuştum. Uzun süredir de editörlük yapıyorum inan bana sabah 8 akşam 6 klavye tuşlarını yalayıp yutarak para kazandığım işim mi yoksa daha 1 tl bile kazanmadığım blogun mu dersen, blogumu seçerim.

    Özgürsün canını dileği gibi yaz istediğin fotoğrafı koy bambaşka bir duydu buda böyle bi anıydı paylaşıyım dedim mutlu kalın :)

    YanıtlaSil
  15. ayyyy diyorum işteee insanlar senin gibi olsun iyi olsuun amaaa yamaç paraşütü dışındaaaa :))))

    YanıtlaSil
  16. Bende şu şekilde düşünüyorum para da özgürlüğü getiriyor. Tamam sevdiğimiz işi yapalım ama para da getirsin bunun içinde biraz daha fazla çalışalım. Blog dan para kazanan genelde yabancı filmlerde ya da dizilerde gördüğüm insanlar bir Türk den duymadım hiç ben gelirimi blogdan kazanıyorum diyeni yurt dışında kiralarını bu şekilde ödüyorlarmış. Türkiye de kazanılan youtube için bile aynı şey geçerli diye biliyorum aylık 80 bin kazanan youtube varken bizde oraya ulaşmak imkansız diyen youtuber var.

    YanıtlaSil