Wikipedia

Arama sonuçları

28 Şubat 2018 Çarşamba

Sosyal Medyada Olmak Ya Da Olmamak

Google Görsellerden Alınmıştır
Geçenlerde hiçbir sosyal hesabı olmayan kuzenim bana "sosyal hesapların sana ne faydası var? Ne kattı sana?" diye sordu. Ben de "örneğin Damla'yı sallarken çok güzel vakit geçiriyorum" dedim. Ama daha sonra bunun üzerine çok düşündüm; gerçekten ne gibi faydası vardı? Peki faydası değil de zararı var mıydı? Sosyal medya yüzünden daha mı az okuyorduk? Ya da birbirimizle daha mı az sohbet ediyorduk? Dostluklar daha mı yüzeyseldi?...

Bu sorular takıldı biraz aklıma. İşin içinden çıktığım pek söylenemez. Çünkü artık dünya sosyal medya üzerine dönüyorken içine sinmese de fransız kalmamak için bir şekilde dahil oluyorsun sen de. E bir de meraklı bir insanım sonuçta :)

Çalışıyorken ben de sosyal hesaplarıma fazla zaman ayıramıyordum ve ayıranların da çok fazla boş vakti olduğunu düşünüyordum. Ama şimdi evdeyim çok olmasa da Damla'dan ve ev işlerinden arta kalan zamanlarda bir kahve molası verdiğim boş zamanlarda instagramda vakit geçirmeyi seviyorum. Facebook hesabım da var ama ona pek bakmıyorum. İnstagram daha pratik ve daha apolitik.

İnsanların fotolarına ve hayatlarına bakmak bana eğlenceli geliyor. Damla'nın fotolarını da koyuyorum arada. Nasıl büyüdüğünü anbean kaydedeyim ve sık sık görüşemediğimiz akrabalarımız onu görsün diye...

Ben suyu çıkmadığı sürece instagramın bir zararının olmadığını düşünüyorum galiba. Tabi bu takip ettiğin hesaplarla da alakalı biraz. Örneğin, bazı hesaplar o kadar abartılı paylaşımlar yapıyor ki "eltisine hava atmak için kolundaki bilezikleri sallaya salaya gezen yeni gelin" havası estiriyorlar adeta :)

Evet böyle hesapları gezince de haliyle insan, bir özendirme, bir beğenilme arzusu, bir en güzel ben yaşıyorum, en çok ben geziyorum, en güzel ben giyiniyor, en çok ben takıp takıştırıyorum hahayttt! bu yüzden hadi beni laykla canımm! havası hissetmiyor değil... Hatta zannediyorum ki, bazı hesaplar kitapları bile okumak için değil de sadece fotoğraf çekip paylaşmak için alıyorlar. Zira, insanın kitap okurken artist artist foto çekilmesi, ben kitapları yayıla yayıla ve en berduş halimle okuduğum için, bana saçma ve samimiyetsiz geliyor :) Böyle olunca da insan böyle hesaplarla aynı platformda olmak istemiyor.

Öte yandan instagramın, yeni kitaplar hakkında bilgi sahibi olma, değişik yerler öğrenme, giyim-tarz konusunda fikir edinme, yeni lezzetler keşfetme gibi faydaları da oluyor. Örneğin hamileyken takibe aldığım hamilelikle ilgili her türlü sorulara cevap bulabildiğim hesapların çok faydasını görmüşümdür. Bebek bakımı konusunda da keza aynı şekilde faydalandığım hesaplar mevcut.

Gördüğünüz gibi ben işin içinden çıkamadım dostlar. Sanırım abartılmadığı ve samimiyetten kaçılmadığı sürece sosyal ağlarda var olmanın bir sakıncası yok.  Siz ne dersiniz?

23 yorum:

  1. Her şey kararında gerek bence, gerisi teferruat :)

    YanıtlaSil
  2. 1 buçuk seneye yakın hiçbir sosyal medya hesabı kullanmadım ve hayatımın en özgür zamanlarıydı diyebilirim. bi kere neyi beğeneceğine neyi isteyeceğine tamamen sen karar vermiş oluyorsun. birilerinin sana dayattıkları etkilemiyor düşüncelerini. şimdi yeniden bir şekilde hesaplarımı açsam da eskisi gibi hunharca kullanmıyorum, faydasını almaya çalışıyorum ben de :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi Poşet Kitap, abartılmadığı sürece faydalı olabiliyor, kullanmayı bilene... :)

      Sil
  3. ben 7 ay boyunca hiçbir sosyl medya hesabı kullanmadım, insanlar bana aa instagrmın yok mu diye sorduklarında aşağılanıyordum sanki:) bir yerden sonra kendi fotosunu da paylaşmak istemiyo insan, o fotolar üzerinde o kadar oynayıp oynayıp paylaşıyorlar ki, neden? başkasının bizi beğenmesi çok mu önemli ki, şuan instagram hesabım var, iş için gittiğim her ülkeden bir paylaşım yapıyorum o kadar.görgüsüzlüklerden midem bulanıyor, bir çay içmeye gitse kafeye 20 tane foto atıyor, evde babasına ır bardak su vermeyenler canım babam dıye paylaşım yapıyor, hiç inandırıcı gelmiyor.ben bazılarının hikayelerini gizledim, mesela bir arkadşm var sabah içtiği kahve kahvaltı öğle yemeği akşam yemeği tatlı abartmadan söüylüyorum hepsini paylaşıyor, önceki gün dedim hadi bi bakayım belki vazgeçmiştir artık, baktım yunanistnadan bi ada paylaşmış, ben mayısın ilk ayına rezervasyonumu yaptırdım diye, mesaj attım bende hayırdır yazın gitmeye paran mı yetmedi diye :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Meltem, bende de var öyle Şeyma'dan beter hikayeciler ben gizlemeyi bilmiyordum, bakayım hemen

      Sil
  4. Sonuçta sosyal medya artık hayatımızın bir parçası. Çağın getirdiği bir değişiklik ve biz de tabi ki uzak duramadık bundan.. Abartmamaya çalışıyorum ben de. Damlacığın fotoğraflarına da bayılıyorum.. Maşallah kuzuma..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de abartmadan sosyal medyada yer almaya çalışıyoruz kızımla Nahideciğim :) teşekkürler :)

      Sil
  5. sanal dünyaya esir değilsek bence de olabilir. benimde dediğin gibi akşamları kahvemi içerken instagrama bakma saatim var. tüm gün internetim yok zaten telefonumda kapatıyorum. akşamda yemekti şuydu buydu derken yorgunluk atayım diye biraz sevdiğim bloglara ve instagram hesaplarına bakıyorum. ben de paylaşım yapmayı seviyorum, sonra tekrar kapatıyorum neti. diğer işlerime, aileme yöneliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet, hiçbir işi aksatmadığımız sürece bir sakıncası yok. Kafa dağıtmaca işte :) ben sizi takip edeyim, güzel geziyosunuz siz, like ederim :)

      Sil
  6. Sosyal medya dipsiz bir kuyu azı karar çoğu zarar diyenlerdenim.
    İnstagram hesabımı yıllardır blog için kullanıyorum şimdilik gidişattan memnunum.
    Bu arada bende bloğuma beklerim.:)

    YanıtlaSil
  7. Geçen hafta İnstagram ve Facebook hesaplarımı kapattım. Ben çok vakit harcıyordum ikisinde. Takip ettiklerimin paylaşımına bakma, keşfette dolanma, Facebook'ta oyun oynama derken her gün saatlerimi harcıyordum. Şimdi bol bol boş vaktim var. Bazen özlediğim oluyor ama en azından yaza kadar açmak istemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa kapattın mı? Ben bu ara çok bakamadım farkında değilim o yüzden. E bazen oluyor öyle, bi arkadaşa bakmıştım diye giriyorsun bi bakıyorsun songül karlı :))) neyse bol bol kitap yorumu gelir o zaman senden

      Sil
  8. Aslında sosyal medyayı doğru kullanırsak çok faydalı.Mesela yayınlar okuyorum,yeni hocalarla tanışıyorum,danışmanlıkla ilgili reklamımı yapıyorum,sosyal medya üzerinden danışan alıyorum.Yani sosyal medyayı nasıl kullandığına bağlı.Biz,toplum olarak sağlıklı kullanmayı bilemiyoruz maalesef :(

    YanıtlaSil
  9. ay güzel bişi tabiii yaa sosyal medyaa, dünya böyle artık :)

    YanıtlaSil
  10. eylülden beri instagramım kapalı , face açık ama neredeyse hiç girmiyorum , twitter bile zamanımı alıyor diye hayıflanıyorum düşün o kadar sıkılmışım . Evet insan pek çok yeni şey görüyor sosyal medyada , özellikle ben şu aralar o çok okunanlardan ya da okunuyormuş gibi yapılanlardan bi haber olduğumun farkına variyorum , ama bunları öğrenmek için başka birilerinin göstermesine gerek yok yeni çıkanları başka platformlardan takip ediyorum zaten ve gerçekten bazen okumak istediklerime bile yetişemezken daha fazlasını görmek çok ta anlamlı değil . Kullanana da karşı değilim ama bana blogum yetiyor şu ara :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu hafta hiç instagrama giremedim ben de. Ve hem dünyanın işini yaptım hem de bloga vakit ayırabildim. Gerçekten çok vakit alıyormuş ama ben yine de kapatma taraftarı değilim. Bu da çekirdek gibi biraz, eline almazsan hiç aklına gelmiyor, aldın mı da bırakamıyorsun :))) Dediğim gibi faydası da oluyor. Bir şey araştırmak çok pratik.

      Sil
  11. twitter,facebook gibi yabancı sosyal medya sitelerinin büyük çoğunluğu istihabrat sevislerine çalışıyolar,isterlerse kullanıcıların hesaplarından suç işleyerek bu suçu kullanıcıların üzerine bile atabilirler..mesela facede bi tane hesabım vardı ancak face yönetimi hesabımdaki telefon numarımı silip benim girişimi engellemişti..ben de hesabımdan bi suç işlenirse bunun sorumlusu facebook yönetimidir diye mesajlar atmıştım..ve olup bitenleri kendi blogumda detaylarına kadar yazmıştım..o yüzden ben artık face,twitter gibi yabancı sosyal medya sitelerinden hesap açmıyom..(güvenilir olmayan sosyal medya siteleri..) dikkatli olmak lazım..bu sorunun haricinde tabii ki bunları kullananlar var,bireysel anlamda dediğiniz gibi "samimiyet olduğu sürece" olabilir..emeğinize sağlık..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herkeste zaman zaman oluyor demek tüm hesapları satıp savıp tenha bir blog sayfaya yerleşme isteği :)

      Sil
  12. Twitter, instagram ve facebook hesabım yok. Ancak eşimin facebook hesabından ortamı izliyorum. WhatsApp'ı daha aktif kullanıyorum. Blog'a ayırdığım süre de duruma göre değişiyor. Blog sayesinde yazı yazma ve araştırma alışkanlığım gelişti.
    Özellikle sıra beklerken, yolculuk yaparken kullanmanın stres giderici, huzur verici faydası var.
    Akşam koltuğa uzanınca pinterest'ten yemek tariflerini gözden geçirmenin de ailemin yemek çeşitliliğine katkısı oluyor.
    Her güzel şey gibi dozunda kullanmak iyi geliyor, misal çikolata, dondurma yemek, müzik dinlemek, dans etmek....

    YanıtlaSil