Wikipedia

Arama sonuçları

9 Aralık 2016 Cuma

15

On beş gün oldu. Tam on beş gündür sensiz yaşıyoruz. On beş gündür bu dünya sen olmadan dönüyor. Dönebiliyormuş. Hep dönemezmiş gibi gelirdi oysa.

Senden sonra herkes ağlasa da sızlasa da yaşantısına kaldığı yerden devam etti. Çalışan işine, evinden ayrı kalanlar evlerine geri döndüler. İçin rahat olsun kimseye bir zararın dokunmadı.

Ben mi? Ben tahmin ettiğimiz kadar çok kötü değilim. Yani içim çok kötü aslında ama hissettiğim kadar kötü görünmüyorum. Şaşkınım galiba biraz. Yeni ev, yeni düzen şaşkınlığımı biraz daha arttırıyor sanırım. Zaten hemen işe başladım. Fazla düşünmek için fırsat vermedim kendime. Düşününce çıldırabilir insan çünkü. Yani, sensiz... senin şefkatin, kokun, sesin, kahkahan, ellerin, ve o ellerle hazırladıkların... bunların hiçbiri yok... Bunlar olmadan nasıl yaşanır ki?

Biliyor musun; işteyken sen hep evdeymişsin ve eski düzen devam ediyormuş gibi hissediyorum. Sanki, ben de akşam eve gidecekmişim, kapıyı bana sen açacakmışsın, sonra telaşla mutfakta yarım bıraktığın salatayı hazırlamaya geri dönecekmişsin ve ben de senin peşinden mutfağa gelecek önce sana sımsıkı sarılıp "bu küçücük ellerle kızına neler hazırladın böyle" diyerek o güzel kokunu içime çekerek doya doya seni öpecekmişim ve sonra da senin hazırladığın o güzel sofraya oturacakmışım gibi....

Annem... Canım... Nasıl özledim bir bilsen! Daha onbeş gün oldu. Bu ömür nasıl geçer ki bu özlemle?




27 yorum:

  1. Dilekcim başın sağ olsun. Çok çok üzüldüm gerçekten.Ama diğer yazılarında bahsetmişsin ya çok acı çekiyormuş anneciğin hiç yoktan böyle düşüneceksin artık acı çekmeyecek. Rahat uyusun toprağında inşallah. Bütün anneler melektir ve senin annende meleklerin yanına ait olduğu yere göç etmiş. Bu acı tarif edilmez, yüreğinin cayır cayır yandığını hissedersin. Bu yangın ilk günkü gibi taze olmayacak her gün biraz daha hafifleyecek yoksa hiç birimiz yaşayamazdık inan. Ama o yara hep kanayacak. Nerede sarılan bir anne-kız görsen gözünden yaşlar akacak yüreğin sızlayacak ama onsuz yaşamaya alışacaksın. Aslında bir çok insana göre çok şanslısın biliyormusun? Ben annemi 18 yaşımdayken kaybettim. Ne üniversiteyi kazandığımı, ne evlendiğimi ne de çocuklarımı görebildi :(( Çok isterdim beni beyaz gelinlikler içinde görmesini biliyormusun? Çok yakın bir zamanda evlendiğini ve bir yuva kurduğunu biliyorum. Senin mürüvvetini gördü ya o bile büyük şans...
    Hiç bir kelimenin seni teselli etmediğini ve acını dindirmediğini biliyorum. Anneciğine Allah'tan rahmet sana da çokça sabır diliyorum.
    Keşke bütün anneler "ÖLÜMSÜZ" olsaydı....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklu Hayat,
      canım, cümlelerinle bana hissettirdiğin dostluk ve samimiyet için çok teşekkür ederim. acı hafiflemez tabi ama, aynı kaderi yaşamış, aynı kötü tecrübeden geçmiş insanların varlığı beni sakinleştiriyor. Eminim sen de aynısın. Çünkü böyle insanların varlığı "neden ben?" cümlesini kurmanı engelliyor. Yeryüzündeki çoğu insan bu acıyı yaşadı, yaşıyor ve yaşayacak. Bize düşen de bunu kabullenmek sanırım. Tabi özlemle baş etmeye çalışırken bu çok zor. Ben de senin anneciğine rahmet diliyorum ve dileğine katılıyorum canım. Keşke...

      Sil
    2. Dilekcim evet yalnız olmadığını bilmek daha bi teselli ediyor insanı sende biraz teselli bul istedim. Sımsıkı kucaklıyorum seni yürekten...

      Sil
  2. Başın sağolsun Dilek. Allah rahmet eylesin. Evet, insan yavaş yavaş unutuyor. İnan ki unutmakta Allah'ın bize güzel lütfu. Ama şunu unutma, dua ederek annene her zaman daha yardımcı olmuş olursun. Allah yardımcın olsun, sabırlar diliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dostlar sağolsun Yusuf, dualarımda hep onunlayım zaten, teşekkür ederim...

      Sil
  3. Allah rahmet eylesin
    okurken ağladım :( ne desem bilemedim. Allah sizlere de dayanma sabrı versin

    YanıtlaSil
  4. Allah rahmet eylesin. başınız sağ olsun Sevgili Dilek. üzüldüm çok...

    YanıtlaSil
  5. Ah Dilek kızım. Başın sağ olsun. Hayat böyle acılarla yükleniyor bazen. Allah rahmet eylesin. Ruhu şad olsun. Bol sabır diliyorum. Ece ablan :(

    YanıtlaSil
  6. Başın sağ olsun Dilek. Allah sabır versin canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dostlar sağolsun Şuleciğim, teşekkür ederim.

      Sil
  7. Ah Dilek ah.... Bende annemi kaybedeli 3hafta oldu.. Yazdıklarını okuyunca seni öyle iyi anlıyorum ki... Sen işe giderek bir nebze daha dayanılır kılıyorsun acını bende evladıma sarılarak...
    Geceleri fazla uyuyamıyorum hep annem ve son dönemleri geliyor aklıma...
    Ruhları şad olsun Rabbim bize sabır versin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşahcığım senin de başın sağ olsun. Fazla bir şey söyliyemiyorum keşke seni teselli edebilecek bir cümlem olsa. Baş sağlığı cümlelerini bile ben daha yeni yeni kabullenebiliyorum, ölümle ilgili hiçbir şeyi anneme yakıştıramadım ben çünkü. Hiçbir anneye de yakışmıyor zaten. Ama elimizden de bir şey gelmiyor. Sanırım tek güçlü teselli onların orada bizi bekliyor olmaları. Allah biz evlatlara sabır versin...

      Sil
    2. Amin Dilek'cim amin...
      Günler zor geçiyor ama geçiyor.. en büyük iyilik dualarımız artık melek annelerimiz için..
      Görüşmek dileğiyle, sevgiler..

      Sil
  8. Başın sağolsun :( Sözün bittiği yer. Allah sabır versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap kurdu teşekkür ederim, dostlar sağ olsun...

      Sil
  9. Tesadüf karşılaştığım bir sitesiniz.Kayda değer birşey varmı derken "Annem" yazılarınızı görünce kendimi okurken buldum.Bunların olmamasını ve yazılarınızdan başka şekilde etkilenmeyi çok isterdim.Bende aile aşırı düşkün biri olarak başınız sağ olsun diyorum.Rabb'im mekanını cennet etsin insallah.Takibimdesiniz...

    YanıtlaSil