Wikipedia

Arama sonuçları

15 Kasım 2016 Salı

Canım Annem'e

Dediğini yaptık annem. Evimize, o çok sevdiğin, ondan başka hiçbir yerde rahat edemediğin, temizlemelere ve süslemelere doyamadığın, seninle güzel ve sıcak olan yuvamıza geri döndük işte.

Sana, evde hastane konforu yaşatmaya çalışıyorum günlerdir. Hastane yatağı aldım. Normal zamanda itiraz ederdin buna ama şimdi etmedin, edemedin... Sadece fiyatını sordun. "Kiralık bu, sen iyileşince geri vereceğiz" diye yine yalan söyledim sana. Bu aralar çok yalan söylüyorum evet.

Bir de artık yemek yemediğin için hastanede yaptıkları gibi seni damar yolundan besleyen mama raporu çıkartıp evde sağlık ekibini ayarladım. Her gün evde damardan mamayla besleneceksin tıpkı hastanedeki gibi. Ah bi lokma bir şey yesen dünyanın en mutlu insanı yaparsın beni biliyor musun? Ama ısrar da edemiyorum, çünkü biliyorum ki bu senin elinde değil. Hele bir de oksijen maskeni taksan! Bazen "bak hastaneye döneriz" diye tehdit ediyorum inatçılık yaptığında, işe yarıyor ama en fazla 15 dakika takıyorsun. Sonra çaresiz gözlerle bana bakıyorsun ya, o bakışın beni mahvediyor, ben de çıkarmana izin veriyorum hemen.

Hastaneden çıktığımız gün ve sonraki 2 gün daha az uyudun. Her geçen gün daha kötüye giden, seni bizden alan kahrolası hastalık biraz mola vermişti sanki de uyanıktın. Çoğunlukla bana bağırsan da, bazı kelimeleri karıştırsan da seninle iletişim kurabildiğim için ben memnundum halimden.

Ah annem, güzel annem; bir insan, bi kaç ayda nasıl bu hale gelir? Sanki başında nöbet tuttuğum, savunmasız bir bebek gibi yatan kişi sen değil de başka biri ve ben onu, sana anlatmak için senin bir yerden dönmeni bekliyormuşum gibi.

Güzel annem, evlatlarına hiç kıyamayan melek annem; çamaşır makinesini çalıştırmayı bile bilmediği için "sen nasıl yuva kuracaksın da ev bakacaksın çok merak ediyorum"diye dalga geçtiğin kızın 2 ayrı evde 2 ayrı çamaşır makinesi çalıştırıyor her gün. Çamaşır makinesini çalıştırmayı bu şekilde öğreneceğim aklımıza gelir miydi hiç, benimle gurur duyuyor musun he anneciğim?

Her zaman bana anlattığın, benim kulak arkası ettiğimi sandığın biçimde yapıyorum merak etme; deterjanını bol koyuyorum, ön yıkamalı programı seçiyorum. Bir de senin makinen yumuşatıcıyı hemen kapıveriyor, bu yüzden yumuşatıcıyı daha sonra koyuyorum, aynen dediğin gibi... Ama bunu bazen unutuyorum ve hemen aklıma senin "a gördün mü evin işine daldım verneli unuttum" deyişin geliyor. Ve  o zaman anlıyorum niye o kadar streslendiğini.

Bunun gibi pek çok şeyi de daha iyi anlıyorum artık. Ama bunları anlamam için kendini feda etmemeliydin. Ben evlendikten sonra da anlardım zaten. Hatta evlenmeden önce de anlıyordum ama farkında değilmişim anladığımın. Tıpkı çamaşır makinesini çalıştırmak gibi...

Ah annem, bana her şeyi öğretmişsin de bir tek şeyi öğretememişsin; o da, sensiz nasıl nefes alınır? İşte, hiç beceremiyorum onu. Bir yumruk var ya hani, hastalığını öğrendiğimde içime oturan, işte o yumruk engelliyor nefesimi hep. Çok korkuyorum anne, bir gün nefes alamamaktan çok korkuyorum...

14 yorum:

  1. Yazılatını daha yeni gördüm. Okurken boğazımda bir şey düğümlendi, içim cız etti. Anneciğine acil şifalar diliyorum. Dualarım sizinle.

    YanıtlaSil
  2. Öncelikle Allah'tan şifalar diliyorum annenize. Bütün yaşadıklarımız takdiri ilahidir. Hakteala yardımcınız olsun.

    YanıtlaSil
  3. İçim acıya acıya okudum ve ağladım,bu acıları yaşayan biri olarak yaşadıklarını çok iyi anlıyorum.Rabbim şifa versin demekten başka bir şey gelmiyor elimden. Çok öp anneni,kokla doyasıya,sarıl

    YanıtlaSil
  4. Ahh.. Çok çok geçmiş olsun tekrardan. Güçlü olmaya çalışmak, güçlü durmak zor elbette.
    Sevgiyle..

    YanıtlaSil
  5. çok ama çok geçmiş olsun :( okurken kelimeler boğazımda düğümlendi...

    YanıtlaSil
  6. İnsan söyleyebilecek bir şey bulamıyor.. Annene şifalar diliyorum. Dualarımdasınız.

    YanıtlaSil
  7. Çok üzüldüm.. Ne diyeceğimi bilemiyorum.. Allah'tan şifa diliyorum anneciğin için. Sana da sabır..:(:(

    YanıtlaSil
  8. Offf... Yine mahvoldum okurken:(

    Ben ek is olarak o saglik ekibin yaptigini yapiyorum biliyor musun? Yogun bakim hastalarinin 24 saat evde bakimini üstleniyoruz kendi evlerinde. Sana su an destanlar yazabilirim duygularimla, düsüncelerimle ve yasadiklarimla ilgili... Saglik personelleri bu isi artik rutunmis gibi yapar diye düsünülebilir ama ben nereye gitsem, hangi hastayla , hangi aileyle ilgilensem kendimi onlarin yerine koyar, cok duygulanirim, tüm yüregimle kalbimle yaparim isimi.. O yüzden de senin yazilarini okudukca cok etkileniyorum.
    Dualarim sizinle....

    YanıtlaSil
  9. Eksik olmayın arkadaşlar, dualarınızla ve şu yazdıklarınızla daha güçlü hissetmemi sağlıyorsunuz. Hepinize çok çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  10. Rabbim nefesinizi, annenizi başınızdan eksik etmesin..

    YanıtlaSil
  11. yazılarını yeni gördüm ben de. okurken sebepsizce hüzünlendirdi bu yazı beni. kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
  12. Dilekcim gözlerimden yaşlar geldi acına ortak oldum ve çok dua ettim. Allah şifa versin inşallah, o kadar zor ki yaşadıklarınız. Evlendiğini anlıyorum yazdıklarından. Allah mesut etsin inşallah annen de sizin mutluluğunuzla daha da mutlu olsun iyileşsin canım.

    YanıtlaSil
  13. Offf Dilekcim offf tam 18 yıl oldu annemi kaybedeli o gün bugündür hiç kabuk tutmayan bir yara bu evet. Duygularını o kadar iyi anlıyorum ki annesiz kalmadan annesizliği anlamak mümkün değil. Ne kadar yarımmışız bizler annelerimiz olmadan onları kaybedince bunu anlıyoruz. Acını yürekten paylaşıyorum :(

    YanıtlaSil