Wikipedia

Arama sonuçları

24 Şubat 2016 Çarşamba

Kişisel Blog Yazarları Ne Düşünüyor Mimi (1 Delinin Günlükleri'nden)


1 Delinin Günlükleri kendi kendine sorular sormuş ve çok güzel bir mim çıkmış ortaya. Ben de ne zamandır bloga vakit ayıramıyordum, bu konu hakkında bir şeyler karalarsam blogumla aramı tekrar ısıtırım diye düşünerek bu sorulara cevap vermek istedim. İşte Ayhan'ın kişisel blog yazarlarına yönelttiği sorular:


1- Yakın çevrenizdeki insanlara blogunuzdan söz ediyor musunuz?
2- Neden blog yazıyorsunuz?
3- İlk yazınız ile son yazdığınız yazı arasında ne gibi farklar var?
4- Blog yazmak normal yaşantınıza neler kattı?
5- Yakın arkadaşlarınıza blog yazmalarını önerir misiniz?
6- Hangi kaynaklardan ilham alıyorsunuz?
7- Diğer blog sahipleri ile iyi iletişim kuruyor musunuz?
8- Rahatsız olduğunuz konular var mı?

Ve benim yanıtlarım:

1- Yakın çevrenizdeki insanlara blogunuzdan söz ediyor musunuz?
İlk başlarda kendime bile itiraf edemiyordum aslında, hatta ilk adresi aldıktan sonra bir blog açmıştım ve aradan 2 sene geçmişti hiçbir şey yazmadan. Sonra, "Aa benim blogum vardı ya" deyip aklıma geldiğinde "Karalamacalarım" ı açıp yazmaya başlamıştım. Sonra bir kaç arkadaşıma söyledim, derken Facebook'ta filân paylaşınca tüm yakın çevrem öğrendi bir blogum olduğunu, ama yakın çevremden bloga uğrayan çok fazla kişi yok. Hatta istatistiklere baktığımda en çok uğrayanlar uzak çevreden, teee Amerikalar'da bile daha çok takip ediliyorum yakın çevremden be! Sadece fotoğraf layklayan yakın çevreme buradan teessüflerimi sunuyor ve onlara Ajda Pekkan'dan çerçeveli fotolu bir şarkısı vardı ya, onu armağan ediyorum.


2- Neden blog yazıyorsunuz?
Aslında, ilk yazmaya başladığımda hiç bir takipçisi olmamasına rağmen daha çok anlamlar yüklemiştim bloguma. Yani tüm dünya beni okuyor, yazılarım, fikirlerim bir çığ gibi dünyayı saracak, fırtınalar estireceğimi sanmıştım. Yazdığım tırt konularla bunu başarabileceğimi düşünecek kadar öz güven patlaması yaşamışım demek ki, gençlik işte :) Hâl böyleyken, ilk zamanlar bir iz bırakmak, yaşadığımı kanıtlamak, fark edilmek için yazıyordum diyebilirim. Şimdi ise sadece eğlenmek için yazıyorum. Bi de insan alışıyor işte, yazmadan duramıyorsun. Bak 2 aydır fazla uğrayamıyorum, kendimi çok kötü hissettim.


3-İlk yazınız ile son yazdığınız yazı arasında ne gibi farklar var?
Bu soruyu görünce üşenmedim ilk yazımı açıp okudum. (ay okumaz olaydım :))  Canım benim ya! Nasıl da komik yazmışım, edebiyat yapayım diye cümleleri don lastiği gibi uzattıkça uzatmışım. Vurgu yapmak istediğim kelimelere yerli yersiz serpiştirdiğim tırnak işaretlerinden ise hiç bahsetmek istemiyorum. Ama her yazımda hissedilen ruh onda da var, biraz çocukça bir duygusallık, nostaljik işler işte. Artık ben de Şebboy gibi daha kısa cümleler kuruyorum, sanırım büyüyorum.



4-Blog yazmak normal yaşantınıza neler kattı?
Vallahi elle tutulan, gözle görünen bir şey pek katmadı :) Ama yazı konusunda kendimi geliştirdiğimi hissediyorum. İmlâ kurallarına artık daha çok dikkat etmeye çalışıyorum, yeni dostlar, güzel arkadaşlar kazandım diyebilirim. mesela birkaç gün bloga uğramayayım aklıma bazı arkadaşlar geliyor; acaba ne paylaştılar, ne yazdılar? diye. He tabi bir de hayatımdan götürdüğü şeyler de var onu niye sormuyorsun ki? Örneğin, boş zaman denen bir mefhum vardı onu aldı götürdü, onu çok iyi biliyorum.

5- Yakın arkadaşlarınıza blog yazmalarını önerir misiniz?
Tabi ki öneririm. Yazmaya gönül veren herkes açsın bir blog. İnsanı, olması gerektiği yerdeymişcesine inanılmaz özgür hissettiren bir duygu seline boğuyor. İnsan kendi evinde bile böyle özgür hissetmiyor. Meselâ, ben şu an bloguma bir şeyler yazıyorum ya, bak işte ben bu duyguyu hiç bir şeye değişmem.

6- Hangi kaynaklardan ilham alıyorsunuz?
Kitaplardan, tiyatrolardan, filmlerden, şehirlerden, mekânlardan, haberlerden, netten, işten, güçten, arkadaşlarımdan, ailemden ve hayatımda olan her şeyden ilham alabilirim.



7- Diğer blog sahipleri ile iyi iletişim kuruyor musunuz?
Yorumlaşmak dışında pek iletişim kuramıyorum. Herkesin blog dışında işi gücü oluyor tabi. Zaten zar zor bloga vakit ayırıyoruz, bi de "ay ne güzel, bir yerlerde toplaşsak, altın günü yapsak hatta" olaylarına da giremiyorum ama kendimi yakın hissetiğim arkadaşlarımla tanışmayı elbette çok isterim.

8- Rahatsız olduğunuz konular var mı?
Arada, yeni heyecanlarla, "bana da beklerim" repliğiyle, yularından boşanmış bir tay gibi etkinliklerden kopup gelen çaylak arkadaşların hücumuna uğramak "off" dedirtse de öyle çok rahatsız olduğum bir konu yok, seviyorum ben bu alemi ya!








53 yorum:

  1. Güldürdün beni dilek ya :) valla çok severek okudum. Demek ilk yazılarına bakınca okumaz olaydım dedin :))) kafana takma bende de oluyor. Bi de bazı arkadaşlar ne paylaştı diye merak ediyormuşsun ya ben de varmıyım gerçekten o bloglar arasında merak ettim.

    YanıtlaSil
  2. Bir süre uzak kalınca blogdan boşluk hissediyor insan.. Kesinlikle katılıyorum. Alıştık artık. Ben de ayrı kalamıyorum blogdan..:) Ve bir de özleniyor tabi.. Ben de özlemiştim Karalamacalarım'ı..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim teşekkür ederim, sana da uğrayacağım, hatta önümüzdeki günler sana sık sık uğrayacağım galiba, senden öğrenmem gereken çok şeyler var :)

      Sil
    2. Çok memnun olurum. Ne zaman istersen tariflerim hizmetindedir..:)
      Sevgiler..

      Sil
  3. Eğlenerek yazdığın belli Dilek arkadaşım, komik bir yazı olmuş bu yazı:) Mimi ben de çok beğendim, fırsat bulabilirsem cevaplamak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet beyza çok eğlendim yazarken, sen de yap tabi. biz okuruz zevkle :)

      Sil
  4. Bana öyle geliyor ki, bu ortam düşüncelerin daha içten olmasına imkan veriyor. Bununla birlikte son maddede belirttiğiniz "bana da beklerim" beni benden alıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle öyle Kaystros çok içten bir ortam. :)

      Sil
  5. Don lastiği gibi uzayan cümleler ve yularından boşanmış bir tay gibi etkinliklerden kopup gelen çaylak arkadaş ifadelerinde kahkahayı bastım :)
    Sen hep yaz ya :):)

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel yazı olmuş. Bana da beklerim :P

    Bu yorumdan çıktıktan sonra ilk yazılarına bakacağım. Eskiden bakardım bloglarda ilk yazılara ve son yazılara, o değişimi görünce hoşuma giderdi. Senin ilk yazını neden okumadım ki bu zamana kadar :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dur Berkay okuma duuurrr, hayırrrr :) okudun mu? :)

      Sil
    2. İlk yazın dostlara olmuş, şimdi gelmesinler diyorsun :) Yeni hobin ne? :D

      Sil
    3. huuu Berkay kendinde misin dostum? 2 tane okumuşsun ama, aşırı doz bu!

      Sil
  7. Güzel tatlı bir yazı olmuş oldukça da gerçekçi Burada yazdığın ek çok şeye katılıyorum yakın çevremden bloğuma gelenim yok desem yeri var örneğin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. boşverin gelmesinler, hem böyle daha rahat yazıyoruz. :)

      Sil
  8. Çok içten ve güzel bir yazı olmuş:) Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. thank your for the sharine in this web page in website your in formation very help ful but i need
    samsung mobile codes.and who to unlock patttren plese post in
    codes and more detail for mobile phone s so thanks againg ,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. thank you for you interest in my page but I have no idea about these codes.

      Sil
  10. Güzel bir paylaşım ve benimde yakın çevrem de blog yazdığımı biliyorlar ve pek takip etmiyorlar :) Belki blogun nasıl bir şey olduğunu bilmediklerinden kaynaklanabilir. Aksine yurtdışından daha çok takipçi geliyor gurbetçilerden filan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim yusuf, öyle oluyor işte, olsun ama yeni yeni çevreler de ediniyoruz bu sayede :)

      Sil
  11. Çaylak sayılırım ama bana da beklerim demeyeceğim merak etmeyin. :) Eğlenceli bir yazı olmuş, ellerinize sağlık. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim simin brian, ben yine de uğrayacağım sana ama :)

      Sil
  12. Şu ara bilgisayar açmaya enerjim olmasa da açar açmaz yayınım ardından göz gezdirdiğim temel sayfalardan bu sayfa! Çünkü dilini, hikayelerini seviyorum galiba. Hep yaz, hep anılar biriksin, ne güzel^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sedefcim canım, çok teşekkür ederim güzel sözlerin için. Uğrayacağım birazdan sana da Mert'i seveyim biraz, büyümüştür görmeyeli :)

      Sil
  13. altın günü yapaydık iyiydi aslında :D

    YanıtlaSil
  14. Çok keyifle okudum. hakkını vermek lazım sorularda çok ama çok güzel. Keyifle okunabiliyor. Siz de bir o kadar güzel cevaplamışsınız. Aman haa blgu yine unutmayın:) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle sorular çok iyi hazırlanmış, Ayhan'a teşekkür ederiz böyle içimizi dökmemizi sağladığı için. Tamam unutmam blogumu. Unutur muyum onu ben hiç ablası? :)

      Sil
  15. Ellerine sağlık canım çok güzel bir mim olmuş.

    YanıtlaSil
  16. Çok güzel bir yazı olmuş ellerinize, kaleminize sağlık. Ben de yeni kurdum blogumu etrafımda destek olan olduğu kadar bana saçma sapan hayaller kurma diyen de vardı. Ben saçma sapan hayallerimin peşinen gitmeye karar verdim. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden saçma sapan olsun ki? Hem ne demişler; "dünyanın gördüğü her büyük başarı önce bir hayaldi" ... hoş geldin bu aleme Mutlu Panda, ismin de çok güzel :)

      Sil
  17. "Bana da beklerim"cilerden ben de hoşlanmıyorum. Zaten yorum yazan her bloga kesinlikle uğruyor ve genel intiba edinecek kadar yazı okuyup beğenmişsem takibe alıyorum. Birilerinin beni itmesine gerek yok yani.

    Bu arada bu mim güzelmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle işte :) zaten zamanla, bunun burada böyle işlediğini anlıyorlar. hayır ben heyecanlarını anlıyorum ama yazı hakkında tek bir kelime yazmadan altına sadece bana da beklerim demeleri hoş olmuyor :)

      Sil
  18. Sevgili Karalamacalarım bu ay benim içinde yoğun geçti ya da yazmak gelmedi içimden, sadece iki yazı yazabildim çünkü....
    5. soru bana nostalji tadı verdi, benim arkadaşım "Hayal Kahvem" önermekle kalmadı bana blog açıp hediye etti (ya da yüzmekten korkarken denize itti mi desem).
    Ben de ruh ve kabiliyet hissettiğim arkadaşlarıma tavsiye ediyorum.....

    YanıtlaSil
  19. Şu yakın çevre olayı niye böyleler ya...kimse desteklemiyor...elin amerikalıları bile gelip okuyor en yakın arkadaşımın son yazımdan haberi yok:) aman ya bizbize takılıyoruz işte boşver...

    YanıtlaSil
  20. :) ayy sen çocuksu duygusal ve nostaljik ve hep iyi kalpli tatlı olmaya devat et bana neeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. peki böyle devam ederim deepim, kitabın elime ulaştı ama ilgilenemedim onunla. biraz okuyup paylaşacağım.

      Sil
  21. En zoru böyle kişisel bloklar yazmak. Belki de en anlamlısı da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok ya zor değil aslında yani bi oturuyorsun bi bakmışsın yazıvermişsin :)

      Sil
  22. Ben çok yeni bir blogcu olmama rağmen bildiğim tecbrübe ettiğim şeyleri diğer insanlarla paylaşmak güzel... Sizi de bloguma beklerim ozgurkelebeklerdiyari.blogspot.com

    YanıtlaSil
  23. Bu mimi bende yapmıştım, güzel bir mim. Böyle mimler sayesinde blog yazarlarını daha iyi tanıma fırsatı buluyoruz.
    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim Gökhan, teşekkür ederim.

      Sil
  24. Yeni bir şeyler bekliyorum ama yok umarım bir sıkıntı yoktur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kötü bir şey yok Emre, teşekkür ederim. Taslaklar birikti de vakit sıkıntısı çekiyorum biraz.

      Sil
    2. İyi haber sevindim beklemedeyim o vakit.

      Sil
  25. Antonio Jesus Batalha, "Obrigada" for your visit to my blog :)

    YanıtlaSil
  26. OFF dedirtmeye geldim :)
    Dilekcim deeptone un şiir videosunda gördüm blogunu. harika iş çıkarmışsınız emeğeinize sağlık. tanışmaya geldim. yeni bir bloggerım. yavaş yavaş blogger arkadaşlara ulaşmaya çalışıyorum. çok renkli arkadaşlar var ve yeni bir renk olarak seni bulduğuma çok memnun oldum. bak ben de mi edebiyat kasıyorum acemilik mi var acaba :)
    ne komikti mim cevapların sabah sabah nasıl iyi geldi.pozitif enerjiyle dolusun.
    bol bol görüşürürüz inşallah sevgiler, Derya.

    blog adresimi yazmaya krktum ama şimdi :D
    plusta yazıyor ama yormayayım seni yormayı sevmiyorum ;) blogumun adresi yormuyorum.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bol bol görüşmek dileğiyle Deryacım, hoş geldin aramıza. Uğrayacağım...

      Sil