Wikipedia

Arama sonuçları

8 Kasım 2015 Pazar

Atam'a (3)


Bu sene de ezberlenmiş 1 dakikalık saygı duruşuyla anılacaksın. Ve ardından herkes bu saygı duruşunu yapmış olmanın haklı gururuyla, yarım bırakılan gündelik işlerine geri dönecek.

Oysa sen, seni böyle yüzeysel anmamızı, tabulaştırıp, ilahlaştırmamızı değil de gerçekten anlamamızı isterdin. Bu yüzden "Beni görmek behemehal yüzümü görmek değildir. Benim fikirlerimi, duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir" vecizini söylememiş miydin, hasta olduğun söylentileri yayıldığında yüzünü görmek isteyenlere?

Peki ya "benim naciz vücudum elbet bir gün toprak olacaktır, lakin Türkiye Cumhuriyeti ilelebet payidar kalacaktır" cümlesini kim için, ne için kurdun paşam?

"Ah keşke" diyorum bazen; bi 10 senecik daha yaşasaydın da canınla, kanınla uğruna savaştığın demokrasi ve cumhuriyetin ne demek olduğunu gerçekten kavrayabilmemizi sağlasaydın. O güne kadar dahice sarfettiğin o cümleler yeterli gelmemiş bize demek ki...

Senin 100 yıl önce anladığını, hatta anlamakla kalmayıp Türk insanına layık bulduğun yönetim şeklini üzgünüm ki biz bu devirde bile anlayamıyoruz. Özgürlük de cumhuriyet de bize göre değil sanırım. Senin adını kullanıp kahraman olmaya çalışanların bile cumhuriyetin ve demokrasinin gerçekten ne demek olduğunu bildiğini düşünmüyorum.

Bizi fazla gözünde büyütmüşsün ve fazla güvenmişsin bize. Hani; -çok afedersiniz paşam-alışmadık kıçta don durmazmış ya, bizimki de o hesap. Biliyorum biraz kaba oldu bu örnek ama maalesef durumumuzu anlatacak başka atasözü, deyim, benzetme bulamadım ben. Durumumuzu en iyi bu benzetme anlatıyor, affedin.

Aslında bir de Aziz Nesin'in "bir yokmuş, iki yokmuş, üç yokmuş..." şeklinde başlayan bir masalı vardı; çocukken okumuştum. O zamanlar çok iyi anlamamıştım ama bu aralar hep onu düşünüyorum. Şu anki durumumuza, donsuz kıçtan bile daha cuk diye oturan bir masaldı o ama anlatamam şimdi, çok uzun.

Yani paşam; biz kim, cumhuriyet ya da demokrasi kim? Sana da zahmetler verdik ama biz çobansız yapamıyoruz. Bizim atalarımız da böyleydi hatırlasana; sen de onları çekip çevirmeye çalışmadın mı yıllarca? Sen, her ne kadar muhtaç olduğumuz kudret için damarlarımızı işaret etsen de; ıııh ıııh! Yok paşam. Bizim damarlar kurudu ya da tıkandı, bilemiyorum ne oldu o damarlara? Ama bir bozukluk var, işte.

Biz özgür olamıyoruz, maalesef. Başımızı bekleyecek bir çoban ya da bizi içinde bulunduğumuz saçma düzenden kurtaracak ulu bir kahraman bekliyoruz hep. O da olmadı senin mezardan kalkıp gelmeni bekliyoruz. Aklımıza damar falan gelmiyor bizim. Kurtuluşu hep başkalarından bekliyoruz. Başkaları üretsin biz tüketelim istiyoruz. Başkaları düşünsün, biz uygulayalım; başkaları başarılı olsun biz kendimize pay çıkarıp övünelim istiyoruz...

Olmuyor paşam, üzgünüm... Hayâlini kurduğun cumhuriyet bu değildi sanırım. Ben kendi adıma senden özür dilerim.

Ve affına sığınarak;

saygıyla ve minnetle seni anmaktan başka çare gelmiyor benim de elimden...






14 yorum:

  1. Çok haklısın canım. Türk milleti çalışkandır sozude yalan oldu artık. Yattığı yerden para kazanmak derdinde insanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hepimiz tüketme derdindeyiz sevdicann, tükete tükete tükendik...

      Sil
  2. Valla herkes birilerinin ortaya çıkıp gidişatı düzeltmesini bekliyor da üşeniyorum ya :P

    Donun üstümüzde durmamasının nedeni sanırım cumhuriyetin, demokrasinin, inkılapların bize adeta gökten inmesi. Misal İngiltere'ye baktığımızda temeli taa Magna Carta'ya dayanıyor, adamların artık yazılı anayasaya ihtiyacı dahi yok. Ya da Fransa'ya baktığımızda yine ihtilal var, kendi kazanımları.

    Bu arada Atatürk kendisine Ata denmesini pek sevmezmiş diye biliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu duymamıştım Berkay, şimdi biraz araştırdım ama kesin bi kaynak göremedim, söylenti sadece. doğru da olabilir, ona bu şekilde hitap edilmesini çekemeyenler uydurmuş da olabilir. bence pek bi önemi yok. şekil değil içerik önemliydi onun için; adam hasta haliyle çıkıp "benim yüzümü görmenize gerek yok, fikirlerimi anlayın yeter" demiş. eminim onun şu anda kızdığı o kadar çok şey vardır ki ona nasıl hitap edildiğine takılıp kalmaz.

      Sil
  3. Çok güzel bir yazıydı yavrum.Üzülerek yaptığın benzetmeyle ilgili'Teşbihte hata olmaz 'diyorum.Atamız.Evet onun ruhunu yaşatmaya hep çalıştık belli bir kesim olarak ve çalışıyoruz.Aydınlar bile etkili olamıyorlarsa ve yetki sahiplerinin beceriksizlikleri yüzündenhiç bir şey yerinden kıpırdayamıyorsa,,özgürce konuşmak hapishanede son buluyorsa,onca çırpınan genç bu yolda ölüyorsa,bezdirme politikası son hızla baskılıyorsa halkın yüreğini ve gittikçe paralar pul,aileler sefil,çocukların güven duygular bile kurban edilecek kadar gözler kararmışsa eğer, gerçekten yapılacak pek bir şey kalmamış demektir.Peki oturup beklemek,sadece seyretmek zor değil mi?Hem de çok zor.. Ve haliyle otomatik uygulama yetkisi veriyorsa halkın çoğunluğu bu gidişten mutlu,memnun olarak ,zor bir dönem bizi bekliyor demektir.Atamızın ruhuyla hareket edemedik,,fikirlerini uygulayamadık..Bu halkın işi değil,iktidarlar bunu yapabilirdi muhalefet kanadında...Ama maalesef,demokrasinin anlayışına tam ters uygulamalarla, hırsı ve ataleti içinde yapılması gerekenler adeta bile isteye kaynadı gitti,,boşverildi..işi kişisel meydan savaşlarına çevirdiler .Çoğunluk kuvvettir.Halkın çoğunluğu bu kuvvetin etrafında toplanıp ,nemalanmanın tadını aldıkça kuvveti destekleyip ve bir güruh haline dönüştüklerinde ise ki, gördük bunu sonunda bu hale geldik.Tavuk sersemken yakalanır misali şimdi üstümüzde oynanan oyunları,çok daha büyük entrikaların içine sokmaya çalışarak kimler! en sonunda ne elde edecek ben çok merak ediyorum.Yaşım itibariyle çok güzel milli bayramlar ve kutlamalarıy la büyüyen bir nesil olarak tüylerimin kalkmasına çok ihtiyaç duyuyorum.Marşları kendi gayretimle dinlerken gözlerim yaşarıyor ;tüylerim felç olmuş ve artık burnumun direği sızlıyor.Çok zor.Hem de çok..Allah siz gençlerimizin hatrına Türkiye'mizi bize bağışlasın.Duyarlılığın için seni candan kutlarım canım.Ece teyzen.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değer verip okuduğunuz ve değerli fikirlerinizi burada paylaştığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. Rica ederim ,Aynı Ata'nın mirasçılarıyız,ama hiç sahip çıkılamayan.

    YanıtlaSil
  5. Bir milletin duygularına tercüman olmuş bu yazı..Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah Nahide. Aynı duyguları paylaştığın için ben teşekkür ederim.

      Sil
  6. Eline sağlık adaşım nokta atışı bir yazı olmuş.. Harika tespitler..

    YanıtlaSil
  7. Kelimelerinize , hepsine tek tek katılıyorum .Bugün memleketin geldiği vaziyeti düşündükçe , içim daha da kararıyor. 10 Kasımlar hüzündü eskiden , şimdi utanç günü bizim için . Koca bir memlekette bir avuç kalmanın yetersizliği bağlıyor daha fazla yazmayı , neydik ne olduk diyorum .

    YanıtlaSil
  8. ne güzel sölemişsin. o bizim geriye gitmemizi durdurmuş biraz sadece yaa.

    YanıtlaSil