Wikipedia

Arama sonuçları

20 Mart 2015 Cuma

Sağlık Reformu


Geçen gün Sultanahmet'te yürüyorum, baktım 2 turist el kol hareketi yapıyor bana. Evet bana... Bu turistlere de bir haller oldu son günlerde, cumhurbaşkanı mıyım ben yahu?

Neyse,  dedim ki onlara; hayırdır Johnlar?

İçlerinden biri dedi ki; " We are mad about your country" (biz ülkenize hasta olduk)

Dedim: This is normal. Everybody is already mad about my country. (e çok normal, herkes benim ülkeme hastadır zatii)

"Wouwww!" dedi Johnlardan biri, "this is interesting" (Ay sıkıldım, artık çevirmiyicem)

"Yesss", diye katıldı öbür John da ona, "it is gorgeous".

"Herılt yani" dedim ben de, ne sandınız? Bizim sağlık reformumuz var. Yanaşın yamacıma da azıcık anlatayım size, sizi zavallı Conlar!

Ama sorry, ingilizce anlatamayacağım. Cumhurbaşkanımız kadar ingilizcem iyi olmadığı için, ben bu kadar olağan üstü bir sistemi ancak anadilimde anlatabilirim. (Neden böyle bir şeye kalkıştım bilemiyorum şimdi, ama turistlerle bu türden diyaloglara girmek pek moda bugünlerde. Zaten önemli olan turistlerin bizi nasıl anladığı değil, dünyaya kendimizi kanıtlayabilmemiz değil mi ama!.)

-Öncelikle, 18 yaşımızdan sonra işsiz kaldığımızda, ailemizin toplam giderleri (bakın burası çok önemli, gelir değil gider ve sadece senin giderin değil tüm ailenin gideri) üzerinden borçlandırılıyoruz biz ve ona göre devletimize prim ödüyoruz. Bu dahine fikri bence siz de uygulamalısınız dostum!

Sonra, doktor başına günde 100-150 hasta veriliyor ki doktorlarımız tecrübelensin daha dinamik olsunlar, bizlere daha iyi hizmet versinler diye. Bu yüzden, doktorlarımız çok dinamiktir bizim. Uçan tekme, döner tekme, altın yumruk... hepsine karşı çok dayanıklılar.

Öyle leblebi gibi  her ilacı da bedava bedava alamıyoruz bir de. Her geçen gün ilaç listesinde sınırlama yapıyor devletimiz. Neden? Tabi ki bizim iyiliğimiz için! Her türlü kimyasaldan uzak tutmak istiyor bizi.

-Efendim, biber gazı mı? Noo, I cannot understant you. Sorry dude, my english is a bit bad.

Anyway, ben türkçe anlatmaya devam edeyim, galiba biraz saçmalıyorsunuz, çok iyi anlamıyorum sizi, siz beni anlıyorsunuz di mi?Hımm? (Anlamasanız da olur ben mesajımı vereyim de.)

 He tamam, ne diyordum? İlaç evet, her geçen gün sgk ilaç listesini azaltıyor. Buradan da anlayacağınız gibi devletimiz yine bizi düşünüyor. E tabi azalta azalta bıraktırmak gerekir ilacı, öyle birden bırakılmaz ki. Umarım sizin de bir gün böyle sizi düşünen bir devletiniz olur.

Sonra özel hastanelere gidebiliyoruz SGK'lı olarak.Tabi yaaaa! Bu biraz karışık, anlatsam da anlayamazsınız siz.

Hastane, hasta, eczane üçgeni diye bir sistemimiz var bir de. Bu sisteme göre, hastaneden çıkan hastanın tahsilatını eczane yapıyor. Nasıl oluyor? O sistemi ben de pek çözemedim ama galiba iyi bir şey. Yani uuuf, şimdi size nasıl anlatayım ya? Zaten bööyle bön bön bakıyorsunuz.

Uzun lafın kısası, ülke olarak sağlıkta reform yaptık canım biz, are you kapiş?  Darısı başınıza inşallah.

-Sahi yahu nereliydiniz siz? Weee aaa yuuu fırom?
- United States
- Yunaytıt Siteyts mi? Yani Amerika di mi?
-O ye!
-O ye tabi, Obama'nın memleketi di mi? Bak biz onu çok seviyoduk ilk başlarda, şarkı bile yapmıştık ona.   "Obama, Obama pirezidensiii!" Ama son günlerde bi şeyler oldu, pek haz etmiyoruz ondan. Bir artistleşti sanki.

-What are you talking about?

-Neee? Hadiyin be oradan? Get out! Zaten doğru dürüst sağlık sektörünüz bile yok, bi de konuşuyorsunuz. Neyse, hadi hadi, bacasız sanayimizi baltalamayalım şimdi durduk yere. Acıdım ulen size. Bizim cumhurbaşkanına söyleyelim de gidip Obama'ya azıcık anlatsın sağlık reformunun nasıl yapıldığını.

Nasıl da ağzı açık dinlediler beni yaaa? Kıyamam!

13 yorum:

  1. Reform ancak bu kadar güzel anlatılabilir , acınacak halimize güldüm sayende.

    YanıtlaSil
  2. çok güldüm yaw.. :) hiç gülecek halim de yoktu.
    turistlere harika anlatmışsın.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, biraz da gülelim di mi? :)

      Sil
  3. Şimdi düşündüm de hayatı turist olarak yaşamak ne güzel olurdu. Hem memleketin içindesin güzellikleri yaşarsın hem dışındasın olaylara uzaktan bakarsın :) Şartlar ağırlaşınca insan böyle hayallere kapılıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok güzel olurdu. Gezmek, turist olmak çok güzel ama insan bir yere de ait olmak istiyor işte. :)

      Sil
  4. Bizim ülkemiz siyasilerimiz hepsi müslümandır deseydin. Cumhurbaskanımızın isveç bankalarında şurda burda milyarca parası var ama sokaklarımızda yüzlerce aç insan var deseydin. Adaletin hakimin vicdanı ile cüzdanı arasında oldugunu söyleseydin. Biz iyi karı keseriz döveriz. s.keriz asarız deseydin. Eğitimcilerimiz bile ayaklanıp hükümeti protesto ediyor deseydin. Her bok var size ne lazımdı deseydin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sakin ol, sakin ol bro! Mesaj alındı, merak etme :)

      Sil
  5. Hayatımda yaşadığım en sinir bozucu an eczanede bana çıkarılan muayene ücretini ilk öğrendiğim andır. Madem benden muayene için ücret alacaksınız maaşımdan niye kesinti yapıyorsunuz kardeşim! Ben zaten muayene ücretini maaş kesintisi aracılığyla SGK'ye sağlık hizmetleri için peşinen ödemiyor muyum? Neyin kafasını yaşıyorsunuz? demek istedim ama eczacı ne yapsın garibim. Onun suçu ne?!

    YanıtlaSil
  6. Fikriyecim, it is sağlık reformu :)

    YanıtlaSil
  7. hah haaaaa ya sen ne eğlencelisin ama yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Napalım eğlenceye vurduk biz de, Sefamız olsun oh oh' :)))))

      Sil