Wikipedia

Arama sonuçları

23 Şubat 2015 Pazartesi

Mim (Sürpriz Misafir'den)

Diğer bloglarda, "Sonunda Bu da Oldu Mimelendim" "Bir mimdir, iki mimdir, üç mimdir, dört mimdir, on dört mimdir" gibi başlıklar görüp, "Bu mim iyi bi şey mi ki, niye böyle eğlenceli başlık attırıyor ki bu insanlara?" demiştim ilk başta :) Sonra okuyunca anladım ki bu alemde mimlenmek güzel bi şey. :)

Rastladıkça da okurum mimlenenleri, kim ne yazmış diye. Bi de düşünürüm, ben olsam ne yazardım diye hep. Son günlerde de bir mim dönüyordu etrafta kitaplarla ilgili. "Hem de kitaplarla ilgili, ne güzel! Biri de beni mimlese ya" demiştim kendi kendime, ki sevgili Sürpriz Misafir bunu duymuş gibi mimleyi vermiş beni de. Ben de keyifle cevaplıyorum hemen.

1-Kışın okumalık favori bir kitabın var mı?

Kitapları hiç, kışlık ve yazlık diye ayırmadım ben. Ama yazın daha hareketli olduğumdan, kısa kısa öyküler okumayı tercih ediyorum. Kalın kitapları kışın okuyorum. Bunun için, soğuk kış günlerinde de kendisinin hayat felsefesini pek mantıklı bulduğum "Oblomov" diyebilirim. Oğuz Atay sayesinde tanıdığım bu kahramanı hala okumayan varsa, kış bitmeden kesinlikle okuyun derim.

2- Kapağı mavi olan bir kitap

Benim de aklıma Kürk Mantolu Madonna geldi çoğu mimlenen gibi. Ama bir de Açlık Oyunları serisinin "Alaycı Kuş" kitabı pır pır etti gözümde, herkesin söylediğinden farklı olsun diye biraz daha düşününce.

3- Yılbaşı ağacında yıldız olarak kullanabileceğin kitap.

Bu soruda ne istendiğini anlamadım ama benim kalbimin yıldızı "Tutunamayanlar" demek istiyorum.


4- Kış tatili için mükemmel bir kurgusal dünya,

Vallahi kıştan bıkmış biri olarak, kışın tatil yapma imkanım olsa Bangkok ya da Avustralya'ya falan gitmek isterdim. Çok imkansız bir şey değil tabi bu dediğim ama şu an benim hayatım için gayet kurgusal bir dünya. Neyse, şu anda okuduğum "Telepati" kitabına bağlayarak durumu toparlayım; Avustralya'daki biriyle telepatik bir şekilde iletişime geçtiğim kurgusunu yaratırdım. Ana fikir biraz araklama oldu belki, ama kendimi Avustralya'daki bu telepatik arkadaşımı merak edip tanışmak için Avustralya'ya ışınlarsam kendimden de bir şeyler katmış olurum sanırım.

5-Birlikte kış tatiline gideceğim bir kitap karakteri

Ben yine Oblomov desem ayıp olur mu? Ne yapayım ama, kış demek, tembellik demek. Tembellik demek Oblomov demek... Bir de çok sevdim ben Oblomov'u. İlk defa bir kitap karakterini özlediğimi hissettim şu an, kitap biraz ince olsa açıp okurdum tekrar ama çok kalın ya! (Görüldüğü gibi üzerimdeki etkisi çok fazla :))

6-Bu sene için listende olan kitaplar

Hangi birini sayayım ki? Böyle saydırıyorsunuz, sonra yeterince okuyamadığım için kendimi suçlu hissediyorum :)

Paulo Coelho'nun "Aldatmak" kitabı var, Mine Söğüt kitapları var, Tezer Özlü kitapları var, "Yüzyıllık Yalnızlık" var, var da var... Ama ilk okuyacağım kitap Oğuz Atay'ın "Eylem Bilimi" ve şu an odamda beni bekliyor kendileri.

7-Favori tatil içeceğin, atıştırmalığın ve filmin.

Favori tatil içeceğim Türk kahvesi. Türk Kahvesi candır, yaz kış farketmez benim için.

Atıştırmalık deyince aklıma belli bir şey gelmiyor, öyle bağımlısı olduğum bir şey yok. Ama evde bulduğum her şeyi götürüm :) Ailecek bu aralar favorimiz "Laviva". Annem Şok'ta 1 TL'ye satıyorlar diye onu alıyor :) Çikileta da candır.

Tatillerde de favorim komedi filmleridir. Özellikle içinde Jim Carry, Şener Şen, Robin Williams, Adile Naşit olan filmler.

İlk mim olayını atlattım çok şükür. Ben de, bu yazıyı "ben olsam şunu yazardım" diyerek okuyan ve daha önce hiç mimlenmemiş herkesi mimliyorum :)








6 yorum:

  1. Aaa ben seni nasıl mimlemiyi unutmuşum, bundan sonra mim listemdesin :))
    Cevaplar şahane bu arada..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum neden unuttun ki sen beniiiiii???? :))) Teşekkür ederim, keyifle cevaplarım ben de.

      Sil
  2. Çok teşekkür ederim, cevaplar için.
    Ama bir geri bildirimde bulunmalıyım ki, yine çok eğlendim okurken:))
    Belki de özellikler benzeşince mi ne:)) Çikilata ve türk kayvesi demişsin ya ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben teşekkür ederim beni mimlediğin için. Ben de çok eğlendim cevaplarken. Çikileta ve kayfe yaa, ikisi de olmazsa olmaz! :)

      Sil
  3. "Evde bulduğum her şey, götürürüm." süper bir cevap olmuş :)))

    YanıtlaSil