Wikipedia

Arama sonuçları

7 Şubat 2015 Cumartesi

Google Analytics Bizi Gözetliyor





Bu günlerde kafayı Google Analytics'e taktım. Onunla uğraşıyorum. Gerçi, hala işin içinden çıkamadım ama bloguma uğrayanların izini sürmek hoşuma gidiyor çok saçma bir biçimde.

"Kim nereden tıklamış, ne kadar kalmış blogumda, hangi anahtar kelimeyi kullanmış bloguma ulaşmak için... her bi şeyi söylüyor insana, bu Analytics.

Bir nevi falcı gibi... Falcı dinler gibi, grafiklerin karşısına geçiyorum, bir o analize bakıyorum, bi bu analize bakıyorum şapşal şapşal. Öyle, böyle saate bir bakıyorum ki 1 saat geçmiş. Sonra kendime diyorum ki "Kızım işin mi yok senin? Bu kadar zamanda 2 post yayımlar, tüm Google trafiğini altüst ederdin, ne yapıyorsun ya Allah aşkına, yürü git"

"Yeni Zelanda'dan 2 kişi blogumu tıklamış ama! Bak bu çok önemli. Kimbilir ne diye tıkladı? İşin yoksa bunu merak et dur. Acaba aynı kişi 2 kere mi tıkladı? Bunu nasıl anlıyorduk ya? Bunu bilsem ne olur, bilmesem ne olur değil mi? Nedir bu anlam yüklemeler? Günlük hitin nedir ki yani? Hadi burada yazmayım şimdi, rezil olurum." Kendimle yaptığım böyle garip diyaloglarla da bi yarım saatim uçup gidiyor.

Bir de bu hit mevzusu var, değil mi? Ben kısa bir zaman öncesine kadar hep duyduğum "senin hitin ne, hitim aşağı, hitim yukarı" gibi cümlelerde geçen hiti, blogda en çok okunan post zannediyordum. Gülmeyin ya vallahi! Hit şarkı gibi. Öyle zannediyordum, gerçekten. En çok hangisi yorum alıyorsa, senin hitin de o oluyor. Düz mantık belki ama bi Kohort Analizi kadar karmaşık değil en azından.

Aslında benim düşüncem daha mantıklı olsa da yanlış anladığımın farkına tekil hit çoğul hit diye ayrıştırdıklarında anladım. "kızım hit hitdir işte, tekili çoğulu ne ola ki acaba? Yoksa bu hit benim sandığım hit değil mi?" diye saçma sapan sorular sorarken yakaldım kendimi ve biraz araştırınca da bu konularda ne kadar cahil olduğumu bir kere daha anladım.

Efendim meğerse "Hit", sitene ya da bloguna gelen kişilerin sayısını ve bu ziyaretçilerin kaç kez geldiğini gösterirmiş. Ziyaretçi sayısını gösteren tekil hit oluyormuş, çoğul hit de sayfanın günde toplam kaç defa tıklandığını gösteren rakam oluyormuş.

Tüm bunları öğrenmek ne işime yaradı bilmiyorum? Zaten zaman problemi yaşayan bir insanım zamanımın bir bölümünü de bu analyticse bağışlar, sonra da debelenir dururum artık.

Ama tüm bunların suçlusu sizsiniz hiç kusura bakmayın, öyle gizemli gizemli geliyorsunuz, hiç yorum falan yapmıyorsunuz. Başka çare bırakmıyorsunuz ki bu meraklı insana. Hepinizi izleyeceğim işte! :) Yeni Zelanda'daki vatandaş hu hu! Gördüm seni!



26 yorum:

  1. Bak geldim :) Taa Adana'dan. google analytics yelere bakınca çıkacak olan Adana'dan bir kişinin sahibi benim :)
    Hepimizde var bu merak. Bakıyoruz arada. Ben pek fazla işin içişnden çıkamayınca kapatıveriyorum.
    Yoksa takıntıya dönüşüyor sonra. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin Adanalı evet ben gördüm dün gece seni :)

      Sil
  2. Ben bir türlü çözemedim o işi ona göre benim de rusyadan kanadadan misafirlerim var ama nereden ne diyerek geldiklerine bakmayı bilmiyorum daha...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi çözmesi de anlatması da anlatılanı anlaması da biraz karmaşık. ben de anlamıyorum bişey. İşime geldiği gibi anlıyorum mutlu oluyorum. Sen de öyle yap. Mesela "wuuw, blogum dünya çapında bi blog olmuş" de :)

      Sil
    2. Haklısın sanırım öyle yapmak da ayrı bir mutluluk kaynağı:-)

      Sil
  3. Aaaa çok güzel anlatmışsın bir ara ben de takmıştım paso girip gerçek zamanlı analizi izliyordum kaç dakika kaldılar neredenler falan :) Şimdi hiç girmiyorum onlara vakit kalmıyor blogları gezmekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) en güzeli. Zaman kaybından başka bi şey değil. Zaten bu sistemi alışveriş yapılan siteler için yapmışlar da bizim gibi meraklılar da faydalanıyo işte :)

      Sil
  4. Yeni Zelandadan gelen benim :)))) Tum kirli camasirlar ortaliga dokulmus. Bu hic hit olmadi ama yaaa :))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek sendin heee! :) izliyorum hepinizi, ona göre :)

      Sil
  5. google anayltics nerden bakıyoz kiiiii :) hitler filan nerden nası bakıyoz yaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Google Analytics e kaydoluyosun, ordaki izleme kodunu şablonuna yapıştırıyosun, sonra izliyosun işte :)

      Sil
    2. piki piki, bakıyim :)

      Sil
  6. Vpn kullanan birisi de olabilir, o yurtdışı görünenler. Mesela ben şu an ya Almanya'dan ya da İsviçre'den görünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bi de öyle şeyler var. Uff bu alem çok karmaşık :)

      Sil
  7. Bir sabah süslenip dışarı çıktın / parka yada sahile hava almaya çıktın..biraz havayı içine çekmek / kedilerle köpeklerle oynaşmak belkide dalgaları saymak...

    ben sana desem ki o kadar süslendin / kapıdan çıkınca say bakalım yol boyunca kaç kişinin gözü seni takip etti.. kaç kişi seni farketti.. bunların kaç tanesi bayan, kaçı erkekti.. elde ettiğin analiz sonucu seni ne düzeyde tatmin eder.. yada sana ne katar..

    kendin için yaptığın bir şeyin farkedilmesi / farkedilmemesi... burdan bakınca yaptığından zevk aldığın gözüküyor.. boşver bizi / tadını çıkar..biz bugün varız / yarın yokuz...

    bu arada istemiyerekte olsa yeni zelenda ben de olabilirim.. kusura bakma , kafa karışıklığına sebep olan bensem :) izmirdir o izmir çok takılma yabancılara ;)

    YanıtlaSil
  8. İzmir benim için daha kıymetli Yeni Zelanda'dan :) Ve bu anlattıkların da çok doğru ama insan doğası işte; merak duygusuna engel olunmuyor bazen. Yoksa, emin ol ki tek bir okuyan kalmasa bile ölene yazmaya devam edeceğim ben. Çünkü; yazmak, benim bu dünyada kendim için yaptığım tek şey...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. holeey izmirliyim ben yaa hem de nasıl :) bi de son cümlen çok etkileyici amaaa :)

      Sil
  9. Demek İzmirlisin, o zaman daha da kıymetlendi İzmir benim için :) evet, şimdi sen söyleyince bi daha okudum, çok etkileyici yazmışım yaaa :)

    YanıtlaSil
  10. Çoook tatlı bir konu ve anlatım. :) Aynı zamanda benim de kendimi cahil hissettiğim bir konu olduğundan öğretici de benim için. Ha bi de samimi ve komik. Ben de şu Analytics 'i henüz tam anlamıyla çözebilmiş değilim. Ama bu merak varken bünyede, eninde sonunda çözücem ona şüphe yok. ;) Gel el ele verelim, gücümüzü birleştirelim, Voltranın en azından kafasıylan, totosunu oluşturalım, şu işi çözelim mirim?! ;) Teşekkürler şeker paylaşımın için, sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi ben de anca kayıt olma aşamasını geçtim. Öyle arada bakışıyoruz işte. Hızlı gitmeyelim diyoruz şimdilik. :)) Ama emin ol aynı duygu ve düşünceleri paylaşan çok insan var :) Ben hazırım, payıma Voltran'ın neresi düşüyorsa artık olmaya :)

      Sil
  11. Güzel bir konuya değinmişsin bende bir aralar bakıyordum kimler uğramış benden sonra hangi bloğa gitmiş diye ..ben şu an İZMİR den bakıyorum size..sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Bana hep İzmir'den bakıyolaaaa :)

    YanıtlaSil
  13. Kocaeli den bi tane müpte var ;)

    Bu arada buna nerden bakıyorsun ya,
    yoksa ben rusya diye görüyorum onla aynı yer mi :D

    YanıtlaSil
  14. http://www.google.com/analytics/ işte buraya kayıt oluyosun ve burdan bakıyosun. Fazla da detay bilmiyorum, ben sadece bakıyorum işte. Biraz kurcalarsak öğreniriz ama. Ne zamandır da bakmıyordum, aklıma geldi du bi bakiim ben yine :)

    YanıtlaSil
  15. Ben çözemedim şunu ya. Çok karışık geldi. Sizi izlemeye aldım. Ben de bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok karışık ama üzülme kimse anlamıyomuş zaten :) ben de ekliycimm seni birazdan.

      Sil