Wikipedia

Arama sonuçları

26 Şubat 2015 Perşembe

Neden Çekik Gözlü Olunur?


Hepimiz merak etmişizdir hep "Çinliler, Japonlar, Koreliler, Moğollar hatta Eskimolar neden çekik gözlüdür?" diye. Ve genelde bulduğumuz en mantıklı cevap "Allah öyle yaratmış işte" olmuştur. Bu mantıklı cevabın ardından bir de "hem, onlar da bizlere hayret ediyorlarmış, çekik gözlü olmayan insanlar birbirlerini nasıl karıştırmıyor diye, yaaa!" geyiğini yaparız. Bence, yukarıdaki karikatür, daha mantıklı açıklıyor bu sorunun cevabını :)

Hepimiz duymuşuzdur ki; insanların fiziksel özellikleri yaşadıkları bölgenin iklimine uyum sağlar. İşte bu çekik gözlü olma meselesine bağlı olarak bu konuyla ilgili bir bilimsel açıklama okudum geçen gün bir gazetede. Aslında bunu çok önceleri de okumuştum ama, sizlerle paylaşmak istedim bir de.

İlgimi çeken makale şöyle diyordu; "Göz yapısı dünyada bütün insanlarda aynıdır. Farkı yaratan göz kapaklarıdır. Çekik gözlü diye nitelendirilen ırklarda gözün üzerindeki göz kapağının ikinci kıvrımı, gözün üstüne doğru daha fazla inmiştir ve bu durum gözün sanki daha darmış gibi görünmesine sebep olur.Peki bu, neden böyledir?" (Evet, neden neden? Çok merak ediyoruz :) )

"Bir teoriye göre göz kapağının üzerinde katlı olarak duran bu ikinci kıvrım, bu insanların gözlerini, yoğun olan kar tabakasının göz kamaştıran ışığından korumak için, bir nevi kar gözlüğü gibi gelişmiştir

Makale şöyle devam ederek, daha çok ikna olmamı sağladı "Her ne kadar yukarıda belirtilen bölgelerin bazılarında kar hiç yağmıyorsa bile bilim insanları bugün çekik gözlü diye nitelendirdiğimiz insanların atalarının son buzul çağında Sibirya'dan, yani Asya'nın kar ve buzla kaplı en soğuk bölgesinden güneye, bugün yaşadıkları yerlere göç ettiklerine inanıyorlar"  

Bu kadar soğukta yaşayan insanların vücutlarının iklime uyum sağlamaktan başka çare olmaması bence mantıklı. Ayrıca sadece gözler değil burun da rüzgara en az maruz kalacak şekilde küçülmüş.

Onu bunu bilmem, yazın bir an evvel gelmesi lazım artık. Hayır, kendim için istemiyorum vallahi, neslimiz için gerekli bu? Yoksa eşek gözlü, kaşlı gözlü, kemer burunlu karakteristik özelliğimiz bozulacak, ondan :)



17 yorum:

  1. Ahahaha evet kesinlikle artık yaz gelmeli o bir kenara çekik gözün baskın gen olduğu da düşünülürse baya büyük bir tehlike altındayız :D

    YanıtlaSil
  2. :D Ama çok tatlı oluyorlar ya çekik çekik, özellikle çocuklar di mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle katılıyorum küçükleri böyle alıp içime sokasım geliyor :D

      Sil
  3. Hahahah çok güzel yazı. Ama ya bence yaz gelmesin ben kışı çok seviyorum...

    YanıtlaSil
  4. Ama neden? Bak, güneş açsın pırıl pırıl, kuşlar cıvıldasın cik cik, her yer çim koksun, çiçek koksun mis mis, güzel olmaz mı ya?

    YanıtlaSil
  5. Çok ilginç ve oldukça mantıklı. Benim de kışla pek aram yoktur :)

    YanıtlaSil
  6. Evet öyle. Demek senin de kışla aran yok benim gibi, bizim gözlerimiz çekik değil ondan herhalde :)

    YanıtlaSil
  7. çok iyi yaa :) aslında biraz çekikleşsek de güzel olurdu ;) sonunda merakımızı giderdik dilekcim ;) demek ki hep bundanmış göz kapağı olayı:)
    ben de kışı hiç sevmiyorum zaten adı da güzel değil "kış" yani. hadi "kış kış" gibilerinden yazık yaa istenmeyen şey gibi :) gerçekten de istenmiyor git artık :)
    evet gelsin bahar yaz , neşelenelim.<3<3<3

    YanıtlaSil
  8. Evet hafiften bir çekikleşsek fena olmaz, ama bu durum havayı etkilemesin tabi :) "Kış kış" benim de aklıma hep geliyor :)

    YanıtlaSil
  9. Tam sayılmasa da çekik gözlü birisi olarak kınıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kınama ya :) he he, demek ki senin büyük büyük dedenler tam olmasa da karlı bir bölgede yaşamışlar :)

      Sil
  10. Üniverstede hocamız anlatmıştı iklimin insanların konuşma aksanlarına bile etkisi olduğu, kış mevsimininde kendine göre güzel tarafları var ama illaki bahar ayı diyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kesinlikle sana katılıyorum Bilge :)

      Sil
  11. hımmm bizde hani var tatar diyolar onlar öle demek ki. asyadan gelmişler. bu türkler çok karışık ırk yaa london lady :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deepim gelmiş, niye uğramıyosun sen yaaaa! Evet Tatarlar'ın da büyük büyük büyük dedeleri kara kışa maruz kalmışlar :) Okudun mu Londra postlarımı sennn?

      Sil
  12. Yeni keşfettim ben burayı! :) İyi ki de... :)

    Çekik göz evet yıllardır asırlardır muamma. :)

    ben de beklerim... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa Kafa Dergi... Gökte ararken yerde buldum ben seni :) Ben hep kitapçılara bakıyorum Kafa Dergi var mı diye bulamadım bir türlü :) Hoş geldin...

      Sil