Wikipedia

Arama sonuçları

9 Ocak 2015 Cuma

Kardan Günlük

Aslında ilk başta niyetim -hazır gündem de bu kadar doluyken- ingilizce günlüğüm için bir şeyler yazmaktı. Sonra kendime engel olamadım uzatım da uzattım ve yazdıklarımı çevirmeye üşenerek "Bu da türkçe günlük olsun" dedim ve öylece bıraktım :) Ortaya şöyle bir şey çıktı:

Pazartesi:

Hava iyice soğudu, herkes kar yağacağını söylüyor. Bu söylentilerden dolayı annem her halde bir hafta sokağa çıkmamayı planlıyor; iş çıkışı almam için bana uzuuun bir liste verdi.

Deep Tone, İngilizce günlüğümü okuyup yanlışlarımı düzeltti. Ne tatlı, ne iyi birisi! Çok da güzel yazılar yazıyor. Havalar ısınsa da kitapçıya gidip kitabını alsam.

Okullar yarın tatil edildi. Yarın her yer bembeyaz olacakmış, bir de çok soğuk. Bu yüzden, gece yatmadan kaşkollarımı bulmam lazım, bugün çok üşüdüm.Ya bazanın altında ya da gardırobun üstünde olmalılar.

Salı:

İstanbul'da beklenen kar biraz geç saatlerde olsa da geldi. Okulları tatil eden Vali ve meteorolojinin içi rahat etmiş olmalı. Azıcık da olsa, zorla da olsa kar yağdı sonuçta.

İstanbul'daki çocuklar, tüm gün evlerindeki pencerelerden, nazlanan kar tanelerini beklediler. Kardan adam ve kartopu savaşı yapacak kadar lapa lapa yağan kar hayal ettiler.

Ankara'da ise Vali izinde olduğu için (!) okullar tatil edilmedi. Diz boyu karla kaplı yollardan geçerek, okullarına giden Ankaralı çocuklar da sınıflarının penceresinden, teneffüslerde yapmaya çalıştıkları ve yarım bıraktıkları kardan adamlarını, üzgün üzgün izlediler.

Biz de iş yerinde tüm gün " acaba kar yağıyor mu" diye hop oturup hop kalktık. Gerçi bizim için bir şey farketmiyordu ama belki de söylenildiği kadar şeker bir valiyse bizim vali; "Yoğun kar yağışı ihtimali (!) yüzünden, İstanbul'da tüm işler tatil edildi!" gibi bir açıklama yapabilirdi. Kendimi ne İstanbullu çocuklar kadar şanslı, ne de Ankara'lı çocuklar kadar şanssız hissettim. Ama herşeye rağmen en az tüm çocuklar kadar umut doluydum.

Sultanahmet'te bir karakola, intihar saldırısı yapıldı. Kadın olduğu söylenen canlı bomba öldü ve bir polisimiz şehit oldu.

Bizim servisin motoru Merter'den Küçükçekmece'ye kadar zor ısındı. "Dün üşenip de çıkarmadığım kaşkol, eldiven, şapka ne varsa hepsini bugün üşenmeyip bulmam lazım" diye düşündüm. Ah be sayın Vali, birazcık da emekçi kardeşlerini düşünsen? Keşke öğretmen olsaydım!

Annem, bugün hiç dışarı çıkmadığını söyledi. Sadece Gülşen ablaya inmiş. İlk önce düşündüm: normal zamanda da bir yere gitmez ki benim annem; sonra da ona "iyi yapmışsın" dedim.

Gece Valimiz, İstanbul'da okulların yarın da tatil olduğu müjdesini verdi. Aynı müjdeyi izinden dönen Ankara Valisi ve bir çok şehrin valisi de gözü kulağı haberlerde olan tüm öğrenciler için verdi ve böylece ülkemizdeki çoğu öğrenci ertesi gün okula gitmeyecek olmanın mutluluğu ve kardan adamla geçirecekleri saatlerin heyecanı ve hayaliyle uykuya daldı.

Çarşamba:

İstanbul'da herkes yine beklenildiği kadar beyaz olmayan ama beklenildiğinden daha soğuk olan bir havayla uyandı.

Çağla Şikel'le Emre Altuğ'un boşandığı haberleri zaten yeterince soğuk olan gündeme soğuk bir damga daha vurdu.(!)

Dünkü saldırıyı yapan kadın terörstin "Karadullar" diye tabir edilen bir terör örgütü militanı olduğu söylentisi çıktı. Ayrıca kadının hamile olduğu tespit edildi.

Fransa'da islama yönelik karikatürler yapan Charlie Hebdo dergisine saldırı düzenlendi. Bu saldırıdan 12 kişinin öldüğü haberi gündemi iyice ayaza çevirdi.

En ufak kar beklentisinde okulları tatil eden İstanbul Valisi Vasip Şahin, sosyal medyada fenomen oldu. Çok şükür ki bir valimiz de böyle bir konudan fenomen oldu.

Bu akşam serviste, sıcaklık -5C gösteriyordu. Ve ben indiğimde arabanın motoru hala ısınmamıştı, içerisi buz gibiydi. "İyi ki dün üşenmeyip şapkam, kaşkolum ve eldivenlerimi bulup takmışım" dedim kendi kendime. Ve onları ararken bazanın altında bulduğum "çok kışlıklar poşetini" dolabımın içine boca ettiğimi hatırlayıp "hafta sonu dolabımı düzenlesem iyi olacak" diyerek plan yaptım oracıkta.

Esma yengem, ingilizce günlüğümü okumuş ve Facebook'ta ingilizce yorum yapmış.Yazdıklarının çoğunu anladım ama anlamadığım bir kaç sözcük için sözlüğe baktım. Sonra, ben de ona ingilizce cevap yazdım. İngilizce cümle kurmaya çabalarken karın yağlarımın eridiğini hissediyorum. Bence bilim adamları bu konuyu araştırmalılar.

Akşam haberlerde; karda ve buzda düşmemek için, penguen gibi yürümemiz gerektiği söylendi. Ben üzerimdeki kıyafetlerden dolayı Robocop gibi yürümeyi tercih ediyorum.

Akşam saat 11:00'de valimiz okulların yarın da tatil olduğu haberini verdi ve çocukların içine tekrar cılız da olsa bir kardan adam umudu belirdi. Her şeye rağmen, umutlu bir şekilde uyumak güzeldi.

Perşembe:

İstanbullu çocukların tatil sevinci ve kar hayal kırıklığı bugün de devam etti.

İstanbul'daki milyonlarca çocuk, sosyal ağlarda diğer illerdeki çocukların diz boyu karlar içindeki fotoğraflarına bakıp, iç geçirerek, kendileri de ancak şuna benzer fotolar paylaştı:


-6C'yi gördük ama çocuklar hala doğru dürüst kardan adam göremedi. Fenomen valimiz de inat etti, bakalım hayırlısı. Ben de bir an önce yağsın ve bu saçma seremoni bitsin taraftarıyım. Hayır; okulla hiç bir alakam yok, ben de gerildim.

"Amaaan canım, havalar nasıl olursa olsun, bizim havamız iyi olsun değil mi ama, şeklinde bir espri yapayım da bi umut belki karın adam akıllı yağmasına katkım olur" dedim ama üzgünüm ki o da işe yaramadı.

Hükümet, doğum yapan kadınlara çocuk sayısına bağlı olarak para verileceğini açıkladı. Verilecek paranın 300 TL, 400 TL, 600TL çocuk sayısına bağlı olarak kademeli bir şekilde artacağı söylendi. Ben ilk önce bu paraların her ay verileceğini zannedip heyecanlandım. Sonra bir seferlik olduğunu anlayınca, bu şuursuz heyecanım kendiliğinden söndü.

İnternette gördüğüm "Kılıçdaroğlu'na ayyakkabı fırlatıldı" haberinin içeriğini okumaya üşendim. Magazin haberlerine geçtim.

Bu akşam, servisi 1 saat önce çalıştırdık. Bindiğimizde içerisi sıcaktı.

Bir çok ilde okullar, yarın yine tatil edildi. Buna Ankara'da dahildi. Tatile iyice alışan İstanbullu öğrenciler geç saatlere kadar Vali'den son bir müjde beklediler ama bu bekleyişleri boşunaydı. Çünkü kar, soğunu yanına almasa da İstanbul'u terk etmişti.

Hafta sonu İstanbul için sıcaklığın +10C lere kadar çıkacağı söylendi. E çıksın artık tabi, bu sene ne kış yaptı be arkadaş(!)












4 yorum:

  1. Günlük yazmayı çok istememe rağmen hiç başaramadım. Geçen yılı hatırlıyorum, kış gelecek diye beklerken yaz gelmişti. Bu yıl da bizim buralara kar yağdı denemez ama hava çok soğudu. Dikkatli giyinip, yataklara düşmeden bu soğukları atlatmak lazım. Bugün hava yumuşadı biraz. O dondurucu soğukları hiç sevmiyorum, bir daha gelmesinler :))

    YanıtlaSil
  2. hehe hepsi çok tatlı yaaaa. dünya haberleri dışında :) ingilizce yoksa yeni bir diyet miiii :) aletli pilates gibi bişi mi kişiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet :) biz rahat rahat yemek yiyelim diye icat etmişler. Bu kadar insanın bir bildiği olmalı :)

      Sil