Wikipedia

Arama sonuçları

3 Ocak 2018 Çarşamba

Korkma İyi Bir Annesin

Yine bir anneliği ve çocuk gelişimini anlatan kitapla karşınızdayım :) Aman bu da iyi ki anne olmuş" dediğinizi duyar gibiyim, çok ayıp :)

Kitabın yazarı Saniye Bencik Kangal da bir önceki okuduğum kitabın yazarı gibi yine takip ettiğimiz bloggermom'lardan, ama kendisini özellikle akademisyen diye ayırmış olduğu için akademisyenanne olarak takip ediyoruz biz.

Ben hamileyken, oğluyla oynadığı oyunlar ilgimi çekmiş ve dursun kenarda takip edeyim de kızım büyüdüğünde biz de oynarız düşüncesiyle takibe almıştım :) yeni kitap çıkarınca da sipariş verip aldım hemen. Okuyup bitirmem aynı hızla olmadı tabi :)

Kitabın kurgusunda biraz kararsız kalınmış gibi geldi bana, yani kitap daha çok sohbet havasında ama Zara diye bir karakter çıkıyor arada onun üzerinden örnekleme yapıyor. Bana çok gereksiz geldi. Kendi üzerinden de o örnekleri verebilirdi bence ama neyse...

Kitap 19 bölümden oluşuyor. Yazar bu bölümleri "Korkma ..." başlığıyla ayırmış hep, ki yeni annelere güven veriyor bu durum.

Hadi bir kıyak yapayım da bölümleri sıralayım size;

1- Korkma Kucakla
2- Korkma Güvenle Bağlanır
3- Korkma Ağlar
4- Korkma Kendine Zaman Ayır
5- Korkma Uyur
6- Korkma Alışır
7- Korkma O Bir Kâşif
8- Korkma Paylaşır
9- Korkma Tanısın
10- Korkma Bırakır
11- Korkma Tuvalete Alışır
12- Korkma Oyna
13- Korkma Teknolojiye Sınır Koy
14- Korkma Artık Okullu Oldu
15- Korkma Cevapla
16- Korkma Tekrar Oku
17- Korkma Sınır Koy
18- Korkma İletişim Engellerini Kaldır
19- Korkma Özgüveni Gelişir

şeklinde, ilk doğum yaptığı günden itibaren annelerin karşılaştığı ikilemler ve sorunlar ele alınmış. Bir bakıma yol gösteren bir rehber olmuş da diyebilirim. Bir de özellikle "Korkma Kucakla ve Korkma Güvenle Bağlanır" bölümlerinde "oh be doğru yapmışım" düşüncesiyle içlere su serpme özelliği de var benim için:)

Hani etraftan hep duyarız ya "ay bırak ağlasın, kucağa alıştırma sonra sen çekersin..." diye, işte bu kucağa alıştırma sonra sen çekersincilere inat bebeğimi asla kucaklamaktan imtina etmedim ben. Hatta uyurken bile kaldırıp kaldırıp kucakladım :) Ama ben bunu içgüdüsel olarak yaptım, gelişim kitaplarını okuduğumdan değil. Ve inanın o kadar gelişim kitabı okudum, bebek bakımı ile ilgili videolar seyredip, bloglar okudum hepsinden çıkardığım tek sonuç şu ki; "iç sesini ve bebeğini dinle!" İnanın bebek size zaten neye ihtiyacı olduğunu söylüyor, yeter ki siz onu dinleyin başkalarını değil.

Kitap genel olarak yeni bebek sahibi olmuş şaşkın anneler için bir rehber kitap diyebilirim. Ben tüm bölümlerini okudum bitti ama ihtiyaç duydukça tekrar açıp bakacağım çok bölüm var ilerleyen günlerde.Örneğin memeyi bırakmaya çalıştığımızda, örneğin tuvalet alışkanlığı kazanmaya çalıştığımızda gibi...Bu yüzden el altında olabilecek bir kitap. Yeni annelere öneririm.

Yeni bir çocuk gelişim kitabında görüşmek üzere, esen kalın... ( hadi gidip bebeğinizi benim için kucaklayın, bebek yoksa en yakınınızdakini kucaklayın  o zaman :))))











12 yorum:

  1. Uyurken mıncıklayip öpüp uyandiran bide ilk 2 ay sadece gögsmde büyüten bir anne olarak fazlasiyla kucagina alanlardanim. Cokda memnunum bu durumdan. Korkma bence sadece sev gerisi geliyo 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen canım bebekler zaten kucaklanma içgüdüsüyle doğuyorlar. En iyisini yapmışsın. Benim de bazen uyurken mıncırıp öpesim geliyor da kıyamıyorum hem ona hem kendime 😂

      Sil
  2. şuan ilgimi çekmiyor hiç, ben de köşede dursun diyorum şuan :)

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. Okuduktan sonra yorumunu bekleriz o zaman:)

      Sil
  4. teşekkürler bende almayı düşünüyordum... bilgilendirici bir yazı olmuş... :) sağlıcakla kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, faydalı olduysa ne mutlu bana... :)

      Sil
  5. çok güzelmiş bu daaaa damlanın annesiiii :)

    YanıtlaSil
  6. Çocuklarımı büyütürken, öpüp uyandırdığım için eşimden az fırça yemedim.....
    70'li yıllarda çok acımasız, sevgisiz yaklaşımlar olmuş; "emzirmeyi küçümseyen, mamayı destekleyen", "bırak kendi uyusun, ağlar ağlar susar, sevip te şımartmayın" diyen, maddi manevi durumu iyi olduğu halde "henüz ilkokuldan yatılı okula veren".......
    Neyse ki tüm dünyada bu politikaların yanlış olduğu anlaşıldı ve terk edildi.....
    Artık anne sütünün ve emzirmenin desteklenmesi, bebeğin sevgiyle annenin kalbinin üzerinde kucaklanması, sevgi sözcükleri fısıldanması ve güzel iletişim kurulmasının, sağlıklı gelişime katkısı olduğunu hemen herkes öğrendi ve uyguluyor......

    YanıtlaSil
  7. Evet, bir de çok eskiden babalar çocuklarını uyurken severlermiş şımarmasınlar diye. Ne kadar yanlış davranışlar. Çok şükür ki sevgisini her yerde ve her şekilde gösteren bir aileye sahiptim ben.

    YanıtlaSil