Wikipedia

Arama sonuçları

18 Mayıs 2015 Pazartesi

Kitap Yorumu "Melekler ve Şeytanlar - Dan Brown "



Bu kitap Dan Brown'un "Da Vinci Code" dan önce yazdığı kitapmış aslında.  Ama benim kitaplar konusunda sıralamayı tutturamama özelliğimden Dan Brown da nasibini aldığı için Da Vinci Şifresi'nden sonra okudum bu kitabı. :)

Dan Brown'un diğer kitapları nasıl bilmiyorum ama okuduğum bu iki kitap da birbirine çok benziyor. Hatta başlangıçları bile aynı; roman kahramanı Robert Langdon'un sabahın 5'inde bir cinayet haberiyle uyandırılması ile başlıyor her iki kitap da. Da vinci Code'dan sonra aynı başlangıçla karşılaşınca "adamı bir uyutmadınız yahu" dedim kendi kendime :) Her iki kitapta da simge-bilim-sanat-din temalarıyla ilgili ilginç saptalamalar bulunuyor.

Bu iki kitabın bir diğer benzer özellikleri de insanda çok fena gezme isteği uyandırması. "Da Vinci Code" okurken Paris'e, "Melekler ve Şeytanlar" okurken de Roma'ya gidip gezmek istiyor insan.

Aslında düşündüm de; Dan Brown'la bir anlaşma yapıp onu turizm elçisi olarak atasak da olayın İstanbul'da geçtiği bir roman yapsa ne güzel olurdu. Vallahi turizmde beklenen patlama bu kitapla gerçekleşirdi. Hele ki turizmin dibine vurduğumuz bu yıl ilaç gibi gelirdi. (Ya ben de siyasete mi girsem ne yapsam? Alın size vaat işte! Üstelik gerçekleşme ihtimali çok daha yüksek ve çok da mantıklı. Üretim yapamıyoruz, turizme yönelelim bari değil mi ama?)

Bak hadi Dan Brown'a yazacağı kitap hakkında ucundan azıcık ipucu da vereyim; Aya Sofya'da  esrarengiz bir cinayet olur ve New York'daki roman kahramanımız sanat tarihçi Robert Langdon her zamanki gibi sabahın beşinde uyandırılarak olay mahaline esrarengiz adamlar tarafından ultra ötesi bir jetle 62 dakikada getirtilir. Jet-lag, uykusuzluk hak getire, hiçbirinden etkilenmeyen Robert atar kendini İstanbul'un sokaklarına.

Garip bir simgenin peşinde olan bu karanlık adamların ağa babalarının bir de zeki ve güzel bir kızı vardır ama kız babasının kirli yüzünü bilmez. Masum, zeki ve güzel olan bu kızcağız bir şekilde bizim Robert'la karşılaşır ve olayı çözmeye çalışırlar. (Aaa ben ne yapıyorum ya? Oturmuş burada ne güzel de anlatıyorum ya, mis gibi roman konusu çıkardım yahu. Belki biraz araklama ama olsun süsleyip püslersem kimse çakmaz, biraz da Ahmet Ümit kitaplarından katarım Nevzat komiser falan, kimse birşey anlamaz)

Hay allahım ya, ben size Melekler ve Şeytanlar'ı anlatacaktım ne anlatıyorum. Bakmayın böyle dalga geçtiğime, güzel roman aslında. Konusu işte biraz buna benziyor ama olayın geçtiği yer, bilim-din temalarının ilginç işlenişi falan gayet sürükleyici. Elinize aldığınızda bırakamıyorsunuz. Ben ki elimde kitapla uykuya dalmayı çok severim, bu kitap yüzünden kaç gece uykusuz işe gittim, anlayın artık. Alıp okuyun, okumak güzeldir!

19 yorum:

  1. bütün kitaplarını zevkle okudum :-))

    YanıtlaSil
  2. Audrey,
    Ama en çok hangisi beğendin?

    YanıtlaSil
  3. Türkiyeden bahsettiği romanda yerden yere vurdu ya bizi. Hangisiydi o, ben çok kitabını okudum unuttum hangisi hangisiydi :)
    oKUDUKLARIMI hep unutuyorum ben dilek hiç hatırlamıyorum niye ki:)
    ama evet bu kitabı diğerleri felan çok güzel, sürükleyici. Dijital Kaleyi de çok sevmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kreatif,
      Ben de unutuyorum, bilmiyorum ki okuyup okuyup niye unutuyoruz biz :) Ayıp etmiş Dan. merak ettim ama hangisiydi ya, niye hatırlamıyosun? Dijital Kale'yi okuyacağım zaten aklımda o benim.

      Sil
    2. Yorumları okuyunca katılmadan edemedim. İstanbul'dan söz etttiği kitabının adı "Cehennem" ancak henüz okumadım ben de... Belki bir gün okuruz.. sonra da unutmayız umarım :)

      Sil
    3. Teşekkür ederiz kitap kurdu. Aydınlattın bizi. Ben de okuyacağım :)

      Sil
  4. Ne güzel bir blog kitaplarla olan herşey güzel :)) blog keşiften geliyorum bana da beklerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağmur Dünyası,
      hoş geldin o zaman. Tamam geleceğim ben de :)

      Sil
  5. Dan Brown muhteşem bir yazar ve yazarı ilk Davincinin Şifresiyle tanıdım bütün kitaplarini okudum.Son kitabı beklediğim gibi değildi yarım bırakmak zorunda kaldim.Ama bu kitabi güzel sürükleyici :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sıcak kahve,
      ben de Da Vinci'yi okudum ilk. Evet her ikisi de sürükleyiciydi.:)

      Sil
  6. Kitap okumayı çok seven biri olarak şu ana kadar hiç Dan Brown okumadım.En kısa zamanda okumalıyım sanırım :)
    Paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  7. Rica ederim Gamze, kitap okumayı seviyorsan eminim seveceksin :)

    YanıtlaSil
  8. Dan brown nın sevdiğim bir romanıydı.Epey oldu okuyalı ama:)Güzel paylaşım;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anılar canlanmıştır o zaman gözünde :))) teşekkürler :)

      Sil
  9. bence da vinci şifresi kadar iyi değildi. hatta sıkıldım çoğu yerinde. da vinci'yi 2 günde bitirmiştim. bu süründü durdu malesef :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Günlüğüm,
      Da vinci'yi ben de çok beğenmiştim, aslında bu kitap da güzel ama benzerlikler olunca etkisi biraz siliniyor işte.

      Sil
  10. Dan brown'un bu kitabını okumamıştım.İlk fırsatta alıp okuyacağım.
    Güzel paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sosyalmedyakafe,
      rica ederim. akıcı bir anlatımı var, okuman lazım :)

      Sil
  11. 2005 yılıydı sanırım üçleme şeklinde satıyorlardı. Da vinci, melekler şeytanlar ve digital kaleyi almıştım. "Tuğla" kitap okuyamam normalde ama bu amcanın kitapları bayağı bir sürükleyici idi. İçlerinde Da vincinin şifresi favorim. Melekler ve şeytanlar da iyiydi. Digital kale sonlara doğru fantaziyi abarttı hatta kahramanımız bir ara bizim cüneyt arkın moduna girdi diye hatırlıyorum paraşüt olayında. Yine de hazır sezon da gelmişken okumayanlar için nefis bir plaj seti olabilir:))

    YanıtlaSil