Wikipedia

Arama sonuçları

31 Ocak 2017 Salı

Fasulyenin Günlüğü

Nasreddin hoca eşekten düştükten sonra "hocam bir doktor çağıralım mı?" diye soranlara "benim derdimden doktor değil, eşekten düşen anlar, siz bana eşekten düşmüş birini bulun, getirin" demiş ya, işte bu kitap hamileler için tam da eşekten düşmüş biri gibi. Ben de görünce sarıldım hemen kendisine.

 Aslında haftalardır internetten okuduğum, çevremdeki annelerden dinlediğim bilindik tecrübelerden bahsediyor ama yine de insan aynı şeyleri defalarca okumaktan, dinlemekten bıkmıyor.

Garip bir ruh hali bu hamilelik. İçinde mercimek kadar bir can var ve o mercimek boyut değiştirmene neden oluyor resmen. Kendini artık ne sen tanıyabiliyorsun ne de çevrendekiler tanıyabiliyor.

Ama şöyle de güzel bir huyu var; ne yaparsan yap bu dönemde sana her şey mübâh. Delilere tanınan ayrıcalık hamilelere de tanınıyor yani. Örneğin, çamaşırlar yumuşatıcı koktuğu için ağladığımda gelip bir de teselli ediyorlar beni. "Hamiledir ne yapsa yeridir" durumu var yani anlayacağınız.

İşte bu ruh haliyle sarılıp okuduğum ve kendimi yalnız hissetmememi sağlayan bir kitap oldu "Fasulyenin Günlüğü". Komik bir annenin samimi diliyle anlattığı tecrübelerinin yanında her bölüm sonunda doktoruna sorduğu soruların cevapları da kafalarda oluşabilecek bir çok soru işaretinin de yok olmasını sağlıyor. Her hamile kişisine önerilir...

( Bu arada küçük bir not: benim fasulyem artık 12 haftalık :))

14 yorum:

  1. Yaaa çok tatlış bi fasulye olcak oooo. 😍😙😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım ben de merak ediyorum nasıl bi şey olacak :)

      Sil
  2. Sağlıkla kucağınıza alırsınız inşallah:)

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı, uğurlu olsun bebeğiniz :)
    Sağlıkla kucağınıza alırsınız inşallah...

    YanıtlaSil
  4. Blogunda hamilelik ile ilgili yazılar okumak çok hoşuma gidiyor. Lütfen bu konuda yazmayı sürdür. Hem ileride sana hatıra olur hem de bize fikir veriyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeteri kadar yazmaya vakit ayıramıyorum ama fırsat bulur bulmaz elimden geldiğince yazmaya çalışıyorum Şuleciğim, ben de bu zamanlardan yazılar biriksin istiyorum gelecekte okumak için. Çünkü o kadar karmaşık duygular yaşıyorsun ki o anda ne yaşadığının tam olarak farkında olamıyorsun. İleride okuması zevkli olabilir benim için :)

      Sil
  5. Bebeğiniz hayırlı olsun, yaşanmışlıkları takibi seviyorum, artık takipteyiz
    Bize de bekleriz
    http://hedefbodrum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  6. Miniş miniş fasulyecik..:) Ayyy ben de nasıl heyecan yapıyorum bir bilsen..:)

    YanıtlaSil
  7. oyy minnak fasulye 12 haftalık oldu maşallah :)
    çok güzel bol bol oku canım , hamileliğin ayrı bir güzelliği var. insan içten içe şımarmıyor da değil azıcık delilik azıcık dolulukderkeeen bir çırpıda bitiveriyor. tatlı zamanlar Allah kolaylık versin sağlık versin <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Deryacığım, bu aralar zaman geçmiyor ama yaa :)

      Sil