Wikipedia

Arama sonuçları

2 Ekim 2014 Perşembe

Güz Okuma Şenliği 2014




Sevgili dostlarım, ailem ve arkadaşlarım;
2,5 ay benden haber alamazsanız sakın beni merak etmeyin, büyük bir ihtimalle evde oturup harıl harıl kitap okuyor olacağım. Evet ben de "Pinnucia'nın Kitapları" blogunun düzenlediği "Güz Okuma Şenliği 2014" e katılmaya karar verdim.

İddialı olmasam da böyle şenlikler hep olsun (en azından kendimi aşarım belki) ve hep birlikte okuyalım isterim. "30 kitap 3 ayda nasıl okunur yahu?" demeyin, amaç birlikte gaza gelip okumak ve eğlenmek. He bir de tabi "30 kitap ne ki? Yaz okuma şenliğinde ben 40 kitap okudum peh!" diyenler de var, o ayrı :))) Onları sadece tebrik etmek düşer bize.

 Siz de bu güzel etkinliğe katılmayı düşünürseniz ayrıntlı bilgi için şu blogu ziyaret edebilirsiniz:  http://pinucciasbooks.blogspot.com.tr/2014/09/guz-okuma-senligi-2014.html listede ben de olacağım beklerim.

Blogda belirlenmiş olan 22 kategoriden 30 kitabın, "23 Eylül - 19 Aralık" tarihleri arasında okunulması hedefleniyor. Çalışma şartlarım, boş zamanlarım düşünüldüğünde benim için bu bir ütopya şimdilik ama en azından ayda anca 1 kitap bitirme klişemi aşarım belki diye düşünüyorum.

Kategoriler ve benim okumayı planladığım seçimlerim şöyle:

1. Kategori (10 puan): İsminde sonbahar mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların güzün geçtiği bir kitap. 
            - Fikri Özçelikçi - Biraz Sonbahar Biraz Hüzün (80 Sayfa)

2. Kategori (10 puan): Sadece tek bir kitabını okuduğunuz ve sevdiğiniz bir yazardan bir kitap.
             -Cengiz Aytmatov - Beyaz Gemi (169 Sayfa) (Daha önce "Toprak Ana"yı okumuştum) 

3. Kategori (10 puan): Bir deneme veya inceleme veya gezi kitabı.
              - Nurullah Ataç - Gene Yalnızlık (112 sayfa)

4. Kategori (10 puan): Adında bir meslek geçen bir kitap.
              - Gray Small - Bir Psikiyatristin Gizli Defteri (336 sayfa)

5. Kategori (10 puan): Nobel ödüllü bir yazardan bir kitap.
           
 - Gabriel Garcia Marquez - Kolera Günlerinde Aşk (448 sayfa)


6. Kategori (10 puan): İngiliz edebiyatından bir kitap.
              - J.R.R. Tolkien - Yüzüklerin Efendisi (486 sayfa)


7. Kategori (10 puan): Türk bir yazardan bir öykü kitabı.
            - Ayşe Kulin- Güneşe Dön Yüzünü (82 sayfa)


8. Kategori (10 puan): Fantastik kurgu/bilim kurgu/distopya/steampunk vb. türde bir kitap.
              
- Jamie McGuire - Araf (504 sayfa)

9. Kategori (10 puan): Yasaklanmış bir kitap.
               - Franz Kafka - Dönüşüm (104 sayfa)


10. Kategori (10 puan): Beyaz perdeye aktarılmış bir kitap.
             - Anthony Burgess - Otomatik Portakal (172 sayfa)


11. Kategori (10 puan): Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk hakkında bir kitap.
             - Can Dündar - Sarı Zeybek (224 sayfa) (Çoğunluğa uyup ben de bunu yazdım :)                                                             gerçekten okumak istediğim bir kitap)


12. Kategori (10 puan): 12. Hayatının herhangi bir döneminde öğretmenlik yapmış bir yazardan bir kitap.
              - Fakir Baykurt - Onuncu Köy (322 sayfa)


13. Kategori (10 puan): Türkiye'de herhangi bir edebiyat ödülü kazanmış bir kitap. 
               - Yekta Kopan - Bir de Baktım Yoksun (164 Sayfa)


14. Kategori (10 puan): 700 sayfadan uzun bir kitap.
              
- George R.Martin - Taht Oyunları (846 sayfa)

15. Kategori (10 puan):Artık aramızda olmayan bir yazardan bir kitap.
              
- Tezer Özlü - Yeryüzüne Dayanabilmek İçin (168 sayfa)

16. Kategori (10 puan): Polisiye/gerilim/korku vb. türde bir kitap.
               - Dan Brown - Melekler Şeytanlar (592 sayfa)


17. Kategori (10 puan): Bir aşk romanı.
               - Hande Altaylı - Kahperengi (324 sayfa)


18. Kategori (10 puan): 2014 yılında çıkmış bir kitap (Yabancı kitaplar için Türkiye’de ilk baskısını 2014’te yapması da kabulümüzdür).
              - Yekta Kopan - İki Şiirin Arasında (144 Sayfa)


19. Kategori (Her kitap 10 puan, 2 kitabı da okuyana ekstradan 20 puan, toplam 40 puan): İsminde bir şehir/ülke adı geçen bir kitap ve buna ek olarak o şehrin yer aldığı ülke edebiyatından bir kitap. 
               - İskender Pala - İstanbulcunun Sandığı (190 Sayfa)

              - Aziz Nesin - Sizin Memlekette Eşek Yok mu? (200 Sayfa)

20. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 20 puan, toplam 50 puan): Aynı yazardan 3 kitap ama dikkat! Aynı seriye ait kitaplar kapsam dışı. Aynı yazarın üç farklı serisinden birer kitap olur tabii.  
             -Sabahattin Ali - Canım Aliye, Ruhum Filiz (160 Sayfa)
             -Sabahattin Ali - Sırça Köşk (150 Sayfa)
             -Sabahattin Ali - Yeni Dünya (136 Sayfa)

21. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 20 puan, toplamda 60 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.

             -Dan Brown - Da Vinci Şifresi (495 Sayfa) (Evet 16. kategoride de Dan Brown var ama                                  İlk bu kitaptan başladım okumaya :) şu an okuyorum, yarısındayım)
          -Kahraman Tazeoğlu - Bukre (304 Sayfa)
          -Şebnem Burcuoğlu - Kocan Kadar Konuş (220 Sayfa)                                                                                  -Eleanor Coerr - Sadako (72 Sayfa)   

22. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 70 puan): İsminde aynı kelimenin geçtiği üç kitap.
            -Charles Dickens - İki Şehrin Hikayesi (464 Sayfa) 
           -Ahmet Rasim - Şehir Mektupları (200 Sayfa)
          -Patrick McGrath - Hayalet Şehir (184 Sayfa)

Ben de sizin gibi çok merak ediyorum kaç kitap okuyup kaç puan alacağımı? Süre sonunda okuduklarımı da böyle liste halinde yayınlayacağım merak etmeyin, sonra hep birlikte güleriz :) Baştan söyleyim stratejik düşünüp önce bonusları kapmaya çalışacağım :)) 

Haydi ben okumaya çekiliyorum; vakit artık nakitten de değerli benim için, borsada tavan yapmış durumda :))) 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder