Wikipedia

Arama sonuçları

16 Mart 2014 Pazar

O Zaman Şarkı Söylemek Lazım

Hadi şimdi tüm bu yaşananları bir kenara bırakıp, arkamıza yaslanıp, derin bir nefes alarak Sezen'e eşlik edelim...

"Olmaz olsun cüzdanımda milyonlar
Kalbimde sevgin oldukça
Zenginlik, mal, mülk, para neye yarar
Yanımda sen olmayınca

Bazen neşe, bazen keder
Hayat böyle geçip gider
Tatlı günler, acı günler
Bir yastıkta hep beraber

Altın, gümüş, pırlanta
Zümrüt, sedef, yakutla
Kim mutlu olmuş dünyada
Bir tek içten gülüş
Bir tatlı söz, bir öpüş
Sevdalı bir tek bakış yeter bana"

Nasıl? İyi geldi değil mi? İşte bu sözlerin sahibi, kocaman yürekli kadının şarkılarıyla büyüdüm ben. Onlarla hüzünlendim, onlarla coştum. İlk ezberlediğim şarkı onundu. Harçlıklarımla ilk aldığım kaset de... Biliyorum ki benim gibi olan milyonlarca insan var bu ülkede.


Onu sevmek için bir neden aramadım hiç ya da "neden seviyorum?" diye sorgulamadım kendimi. Kendimi bildim bileli onu dinledim ve sevdim hepsi bu. Kime oy verdiği, kimin tarafında olduğu umrumda bile olmadı hiç, olmayacak da. Çünkü biliyorum ki böylesine sevgi dolu şarkılar yapan bir insandan zarar gelmez kimseye. Gelse gelse iyilik gelir, güzellik gelir. Ancak gözlerinden kin ve nefret fışkıran insanlardan zarar gelir onu da biliyorum.

Bölücü olmadı hiç bir zaman, ona bu haksızlığı yapanlar gibi. Konserlerinde de röportajlarında da verdiği mesajlar hep birleştiriciydi.

Ülkemizde bir çocuk öldü. Sanatçılığını, insanlığını bir tarafa koyun; bir anne olarak acısısını tüm kalbinde hissetti ve ona bir yazı yazdı. Duygularında samimi olduğunu ben hissettim. Onun şarkılarını dinleyerek büyüyen herkes de ne kadar içten olduğunu anlar bence.

Bu yüzden uğraşılmasın artık Minik Serçemle! Güzel ülkemde mevzu mu yok? Biliyorum yaşadığımız bu şey (adı her neyse) hepimizin dengesini bozdu. Saldıracak yer arıyoruz her birimiz. Ama lütfen birleştirici olalım, bölücü olmayalım, bölünmeyelim daha fazla. Zaten siyasetçiler yeteri kadar bölmeye çalışıyor bizi.

Tamam tamam siyaset yok, relax!

"O Zaman Şarkı Söylemek Lazım" diyerek sıradaki şarkı Sezen'den hepimize gelsin (çünkü hepimiz için yazmış)

"Ne hükümran kalır, ne zulüm ne de kin
 Öz değil dostlar, öz değil bu biçim
 Kulların kullara ettiğini
 Etmiyor en zalim harı ateşin

 Bugün dua ettim hepimiz için
 Yüce tanrı bizleri affetsin

 Ne para, ne pul, ne iktidar ne de güç
 Bu değil gerçek, bu değil gerçek
 Bu kavga hayırsız bir düş
 Uyanır neslim, uyanır elbet

 Bugün dua ettim hepimiz için
 Yüce tanrı insanı affetsin"



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder