Wikipedia

Arama sonuçları

22 Aralık 2020 Salı

Abartma Tozu


    Şermin Yaşar'ı çok seviyorum. Onun yazdıklarını okuyunca, çocukken Aziz Nesin okurken hissettiğim duyguları hissediyorum. Mutluluk veriyor. Bu kitabı da öyle. Evet çocuk kitabı olabilir ama bence her yaşa hitap ediyor. 

    Kurgu muhteşem, bir anda bir distopyanın içinde buluyor insan kendini. Ana tema gluten alerjisi olan on yaşındaki bir çocuğun üzerinden dönüyor. Bu çocuk bir sabah kalkıp bakıyor ki herkes abartma hastalığına yakalanmış. Herkes her şeyi abartıyor. Bir tek kendisi normal. Sağlıklı beslenmeyi abartanlar, temizliği abartanlar, alışverişi abartanlar, eğitimi abartanlar... kimler yok ki? Günümüze tutulmuş bir ayna gibi bir bakıma. Bu sebeple küçük-büyük herkes okuduğunda bir parça bulabilir kendisinden.

    Anlatım çok sade, çok samimi her zamanki gibi. Öykü boyunca bir kaç tekrarlayan cümle var ki bu tekrarlarla alakalı olarak kitabın sonunda bekleyen esprinin heyecanıyla kitabı bırakmak istemiyor insan ve bir solukta okunup bitiveriyor.

Kitaptaki çizimler de çok güzel.  Damla da resimlere bakarak kitap okuyormuş gibi yapıp, hikayeler uyduruyor, ilham verici de aynı zamanda :) her yaşa hitap ettiğini söylemiştim sanırım. Bu kitabı onun ileride gerçekten okuması için saklayacağım.

    Kısaca çok severek okudum ben ve kesinlikle küçük-büyük herkese önereceğim bir kitaptır kendisi.




9 yorum:

  1. ben deeeee çok seviyoruuum. bunu okumadıım ama okurum çok güzel şeyler sölemişsin kitap hakkındaaa :)

    YanıtlaSil
  2. Şermin Yaşar'ı daha önce okumadım ama İnstagram'dan tanıyorum. Bu ay kitap alışverişimde onun Oyuncu Anne kitabını aldım. Eğer seversem diğer kitaplarına da şans veririm. Son zamanlarda beni mutlu eden kitapları okumayı daha çok seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk oyuncu anne’yi okumuştum. Anneliğimin ilk zamanlarıydı, ilerde tekrar okurum diye düşünmüştüm çünkü evde yapabileceğimiz pratik oyunlardan falan bahsediyordu uygulayabilmem için Damla fazla küçüktü :) sen tam zamanında okuyorsun :) Gelirken Ekmek Al ‘ı okumuştum sonra o kitabın tadı damağımda kalmıştı onu da öneririm eğer seversen, iyi yıllar bu arada seni ve kızçeni öpüyorum çok😘🎈

      Sil
  3. Şermin Yaşar okumak istediğim yazarlardan, bir ara paylaşımlarını severek takip ediyordum çünkü. Umarım yakın zamanda okurum.

    YanıtlaSil
  4. Ne severim şermin yaşari tatlı mı tatli bir yazar.

    YanıtlaSil