Wikipedia

Arama sonuçları

27 Temmuz 2015 Pazartesi

Hayali Memleketim

Yoo delirmedim, evet son günlerde biraz hayalperestim farkındayım ama gerçekler mutlu etmiyor, hayaller daha güzel.

Dün bir yazı paylaştım, "Hayali Seyahatlerim" diye. Sonra televizyona ilişti gözüm ve suçluluk hissettim, "ülkenin haline bak, senin yazdıklarına, paylaştığına bak!" dedim kızdım kendime.

Kızsam da, utansam da yapacak bir şey yoktu aslında. Twit atmaktan başka bizim yapabileceğimiz hiç bir şey yok! Hepimiz etkisiz elemanız bu dünyada. İplerimiz başkalarının elinde çünkü.

"Hayali Seyahat gibi bir de  "Hayali Memleket" hayal edebiliriz belki" diye düşündüm bi ara. Madem gerçeğinde bir etkimiz yoktu, mutlu edemiyordu bizi, hayalimizde yaşatabilirdik bizi mutlu edecek memleketi belki.

Hayal gücünü fazla zorlamaya da gerek yok üstelik, gerçeğinin her bir köşesinde ayrı bir cennet barınıyor, hayal edilemeyecek kadar çok güzel çünkü bizim memleketimiz. Onu çirkinleştiren biziz. Sadece insanına, hayvanına, yeşiline, mavisine dokunulmayan bir memleket olsa yeterdi halbuki bu cenneti yaşatmaya.  Kardeşçe yaşasa herkes, çok mu zor olur ki?

Sevgi dolu olsa herkes, Nazım'da diyordu ya hani "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür, Ve bir orman gibi kardeşcesine" işte bu gerçekleşse memlekette... Gerçeğinde umudum yok benim. Umut, hayalinde diyorum, Hayali Memlekette...

Sonra memleketimden insan manzaralarına bakayım diyerek sosyal hesapları yokladım, Kendim gibi üzüldüm hepsine. Kimi tatil fotolarını koymuş, kimi yaptığı yemeği, kimi atarlı giderli sözler paylaşmış (belli ki kızmış birilerine), kimi yarın pazartesi diye çok mutsuz, kimi havaların sıcak olmasından şikayet etmiş, kimi masum çocuklar ölüyor diye yazarlığı bırakmış boksa başlamış, kimi de yazarlığı bırakıp boksa başlayana atarlanmış, kimi de...

Hayat ne garip! Garip ama devam ediyor ve çok üzülüyorum bu halimize...


Neyse ki böyle şairlerimiz ve yazarlarımız var!

11 yorum:

  1. valla dilekim dogru diyon hayat iste yaa :(

    YanıtlaSil
  2. Cahit Sıtkı Tarancı'nın şiirini en son lisede okumuştum sanırım.....
    Ne kadar anlamlı bir şiir olduğunu, şimdi daha iyi idrak edebiliyorum.....
    Güzel memleketimiz ve güzel insanlarımız hep iyi ve mutlu olsun.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Hayalcinin Arkadaşı, benim de yıllar önce okuduğum ve unuttuğum bir şiirdi, geçen gün görünce ben de bilinçli okudum bu sefer. Güzel dileklerine katılıyorum, hepimiz mutlu olalım.

      Sil
  3. atarlanmak demeyelim de biz ona :P

    YanıtlaSil
  4. Ben de Cahit Sıtkı Tarancı'nın dediği gibi Memleket İsterim... Son zamanlarda canımız sıkkın ve kafamız karışık... Allah yardımcımız olsun..:(

    YanıtlaSil
  5. off ya çok haklısın. savaş ve ekonomik kriz korkusu var hepimizde :) büyüklerin hırsı bizi üzüyor.

    YanıtlaSil
  6. memleket isterim yaşamak sevmek gibi gönülden olsun...

    allah hakkımızda hayırlısını versin. ülkemizi korusun.

    paylaşımlarınız cok güzel yeni keşfettim blogunuzu
    takipteyim artık

    www.tesetturnotlari.blogspot.com.tr
    beklerim :)

    YanıtlaSil
  7. hayat insanın hayal kurmasına bile engel ola biliyor ustalar ne güzel söylemiş dilerim daha yaşanacak bir memleket olmak için çabalarız umarım ... dilerim o güzel hayallerin bir gün gerçek olur ...

    YanıtlaSil